خبرگزاری کار ایران

در نامه رییس سازمان نظام پزشکی به رییس سازمان بهداشت جهانی صورت گرفت

محکومیت حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمان در غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۶۲

سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رییس سازمان بهداشت جهانی، حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمان در غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی؛ دکتر محمد رییس‌زاده در نامه‌ای به تدروس ادهانوم - رییس سازمان بهداشت جهانی که رونوشت آن نیز به دکتر جعفرحسین - نماینده آن سازمان در ایران فرستاده شد، نوشت:« ​بر اساس کنوانسیون بین‌المللی ژنو حفظ امنیت و سلامت کادر درمانی در همه‌ میدان‌ها برای همه طرف‌های درگیر امری ضروری است و در انجام وظایف پزشکی یا معنوی خود آزاد می‌باشند.

با عنایت به حملات جنگی کور به مردم غیر نظامی و بی‌دفاع غزه و بحرانی شدن اوضاع بهداشتی، درمانی و دارویی، در صورت تداوم این روند غیر انسانی، فاجعه بشری رخ خواهد داد.

حمله به بخش‌های بهداشتی درمانی و نیز تعیین ضرب‌الاجل برای کادر درمانی جهت تخلیه مراکز ارائه خدمات به مجروحین و نیز ایجاد محدودیت برای درمانگران داوطلب تحت هر عنوانی محکوم می‌باشد.

لذا از جنابعالی درخواست می‌شود در راستای انجام وظایف آن سازمان با تمام توان و به هر شکل ممکن مانع این اقدامات غیر انسانی شوید.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز