خبرگزاری کار ایران

همکاری شهرداری تهران برای حل مشکلات اعضای سازمان نظام پزشکی در حوزه مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۶۰۷

شهردار تهران و هیات همراهش در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی حاضر شدند و ضمن استماع نظرات و دیدگاه‌ها و انتقادات اعضای شورای عالی، برای حل مشکلات جامعه پزشکی در حوزه مدیریت شهری و همکاری‌های مشترک قول مساعد دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پزشکی کشور، در این جلسه علیرضا زاکانی، شهردار تهران را حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران همراهی می‌کردند.

در آغاز جلسه، محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با تشکر از حمایت و همراهی‌های دائمی زاکانی چه در قامت شهردار تهران و ریاست شورای کلانشهرهای ایران و چه در قامت عضوی از هیات دولت، از حضور وی و همراهان در سازمان نظام پزشکی تشکر کرد.

سپس اعضای شورای عالی مسائل و مشکلات اعضای سازمان در حوزه مدیریت شهری را مطرح کردند که عمده‌ترین موارد مطرح شده شامل اخذ عوارض دوگانه پسماند عفونی و عادی از جامعه پزشکی، افزایش غیرقانونی عوارض پسماند در نیمه‌ سال، عدم رعایت قوانین بلامانع بودن استفاده از مراکز با کاربری مسکونی برای مطب در برخی شهرها، درنظر گرفتن مبالغ بسیار بالا به نام ایمن‌سازی مراکز از لحاظ الزامات آتش‌نشانی و قسط‌بندی نشدن این مبالغ، همراهی برای تسهیل در ساخت مسکن ویژه اعضای جوان سازمان و همراهی در اعطای زمین برای ساختمان نظام پزشکی تهران بزرگ و ... بود. 

در ادامه علیرضا زاکانی، شهردار تهران ضمن گرامیداشت سالگرد ورود آزادگان میهن به کشور، با بیان این که مسئولان مستقیم موضوعات مبتلابه جامعه پزشکی در شهرداری تهران در این جلسه همراه او هستند، گفت: به عنوان یک پزشک با افتخار در تمام جلسات هیات دولت سعی کرده‌ام صدای رسای جامعه پزشکی باشم؛ این مساله چه درخصوص تصمیماتی که ناظر بر جامعه پزشکی و وضعیت حرفه‌ای آنان گرفته می‌شود و چه به عنوان انعکاس‌دهنده مسائل و مشکلات و تلاش‌کننده برای حل این مشکلات و گرفتاری‌ها، صادق بوده است.

شهردار تهران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های شهرداری با دانشگاه‌های سطح شهر تهران در جهت همکاری جهت تامین مسکن اساتید گفت: در بخش تامین مسکن برای جوانان جامعه پزشکی قطعا می‌‌توانیم همکاری و همراهی داشته باشیم. یکی از معضلات اجتماعی که به افزایش آمار مهاجرت جوانان می‌انجامد، همین نداشتن مسکن است. برای حل این مشکل هرچه در توان داشته باشیم انجام می‌دهیم. در تهران مشکل اصلی ما در این زمینه فقر زمین است، اما فرصتی که داریم احیای بافت‌های فرسوده است که باید از آن استفاده بهینه بکنیم.

زاکانی در ادامه گفت: در مناسبت روز پزشک تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شهروندان را متوجه خدمات و زحمات کادر درمان بکنیم و تمام توان خود را برای اطلاع‌رسانی و جلب توجه شهروندان به کار می‌گیریم. درخصوص موضوع دفع پسماند هم اصلا قصد نداریم تا دو بار از جامعه پزشکی وجه دریافت کنیم و اصلا و ابدا این نگاه را به جامعه پزشکی نداریم که خدای نکرده کمبودهای بودجه‌ای را از طریق این قشر عزیز و محترم جبران کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: در حوزه خدمات آتش‌نشانی هم ضوابط و مقررات جامع و دقیق تنظیم شده است که در این خصوص اطمینان می‌دهم که در موارد ناظر بر جان و مال مردم سخت‌گیر باشیم، اما بهانه گیر نباشیم و مطمئن باشید در این زمینه برخوردهای سلیقه‌ای نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر این که کلیه عوارض شهری سالی یک بار تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌شود، هرگونه افزایش مبلغ عوارض در وسط سال را غیرقانونی دانست.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از یک مدیر شهری به انتخاب شهردار تهران، نماینده رئیس کل سازمان نظام پزشکی و نماینده شورای عالی سازمان پیگیر انجام موضوعات مطرح‌شده و سایر درخواست‌های اعضای سازمان باشد.

همچنین قرار شد مقدمات امضای تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان نظام پزشکی و شهرداری تهران برای تسهیلگری ساخت و اهدای مسکن ارزان‌قیمت برای اعضای جوان جامعه پزشکی هم توسط این کمیته فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز