خبرگزاری کار ایران

سردار کمالی اعلام کرد:

صدور بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار گواهینامه مهارتی برای سربازان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۲۳۹

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان در تشریح جزئیات مباحث مطرح‌شده در ششمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار گواهینامه مهارتی برای سربازان صادر شده است.

به گزارش ایلنا، سردار موسی کمالی، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان درباره جزئیات مباحث مطرح‌شده در ششمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه مهارت‌آموزی سربازان است که با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، معاونت‌های ستاد کل، ۹ وزارتخانه و ۵ سازمان و نهادهای ذی‌ربط همچون کمیته امداد، جهاد دانشگاهی، جمعیت هلال احمر و ... به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود. ششمین جلسه شورا در ۱۷ مهرماه با حضور اعضا تشکیل و آخرین وضعیت مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

وی با بیان این که گزارش ۶ ساله عملکرد قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان در این شورا توسط فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مطرح شد، گفت: مهارت‌آموزی سربازان وظیفه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این امر را باید تمام دستگاه‌های متولی به نحو احسن در دستور کار خود قرار دهند. در همین راستا رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در ششمین جلسه شورا بر اهمیت و ضرورت مهارت‌آموزی تاکید کرد و گفت که دستگاه و سازمان‌های نیروهای مسلح باید اهتمام بیشتری روی این امر  داشته باشند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: در همین راستا با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی سربازان وظیفه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر مواردی از جمله توجه و ارتقای کمیت و کیفیت مهارت‌آموزی تاکید داشت و اعلام کرد که باید استانداردها لحاظ شود و زیرساخت‌ها از جمله سامانه مهارت‌آموزی نیز به‌سرعت آماده شود.

وی افزود: به‌روزرسانی تفاهم‌نامه‌ها، در نظر گرفتن زمان و مکان مناسب برای آموزش‌ها، پیگیری نظارت میدانی از استان‌ها با حضور دستگاه‌های دولتی، پیگیری اشتغال جوانان مهارت‌دیده و ... از جمله مواردی بود که سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این جلسه بر آن تاکید داشتند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار گواهینامه مهارتی برای سربازان صادر شده است که از این تعداد حدود ۷۶۳ هزار نفر گواهینامه تخصصی و ۶۲۴ هزار نفر گواهینامه عمومی دریافت کرده‌اند. تا امروز در قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان، ۱۴ هزار و ۵۴ استاد کار و یک هزار و ۴۰۰ مربی، تربیت و به‌کارگیری شده‌اند و ۱۸۰ سفر استانی و بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مورد نظارت صورت گرفته است. 

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سرباز ماهر، کمالی در پایان خاطرنشان کرد با توجه به اوامر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مطالبه مردم و جوانان سرباز و تاکید ریس ستادکل، مهارت‌آموزی سربازان با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد و به دنبال روزی هستیم که تمامی جوانان با کسب مهارت تخصصی از خدمت ترخیص شوند و نسبت به اشتغال بعد از خدمت نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز