خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته فرهنگی شورای عالی امنیت ملی:

طرح کاشت یک میلیارد درخت، ایران را وارد شکوفایی منابع طبیعی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۸۵۶

مسئول کمیته فرهنگی شورای عالی امنیت ملی گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت، یک طرح مردمی، اجتماعی و گره‌گشاست و با اجرای این طرح، ایران وارد شکوفایی منابع طبیعی می‌شود.

به گزارش ایلنا، خدابخشی صبح امروز یکشنبه شانزدهم مهرماه، در چهل و پنجمین جلسه ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران که با حضور مدیران ستادی و استانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به صورت حضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار شد، گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مهمترین نهاد راهبردی در تامین امنیت‌زیستی کشور است و امنیت زیستی، پشتیبان امنیت غذایی است.

وی افزود: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یک اقدام  قرارگاهی است و اجرای این طرح از بهره‌وری سازمان منابع طبیعی خبر می‌دهد.

مسئول کمیته فرهنگی شورای عالی امنیت ملی درباره کارکردهای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران تاکید کرد: فواید درختکاری همه حوزه‌ها را در بخش‌های مختلف از جمله مقابله با بیابان‌زایی، گرد و غبار، سیل، خشکسالی و فعالیت های مربوط به آبخیزداری را نیز تحت الشعاع  قرار خواهد داد.

خدابخشی ادامه داد: مقام معظم رهبری همه ساله در ایام  فصل درختکاری شخصا به کاشت درخت اقدام می‌کنند و سال گذشته نیز اعلام کردند که مثل همه مردم ایران سه درخت می‌کارند. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز در باره لزوم استفاده از ظرفیت‌های طبیعی کشور، فرازهایی را داشته‌اند.

مسئول کمیته فرهنگی شورای عالی امنیت ملی، کاشت درخت را یک کار دینی و اعتقادی برشمرد و اظهار داشت: در قرآن مجید به کلمه شجره طیبه به عنوان درخت پاک و پربرکت اشاره شده است و دین و انگیزه‌های دینی می‌تواند به مقوله مهم درختکاری و محیط‌زیست قوام و دوام ببخشد..

خدابخشی با بیان این که در حال حاضر، موضوع آبخیزداری از اولویت‌های مهم امنیت زیستی و غذایی کشور است و در جلسه اخیر معاون اول رئیس‌جمهور با استانداران نیز این مساله مورد توجه جدی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر، آقای مخبر استانداران را به اهتمام جدی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری فراخواند و تاکید داشت که استانداران باید با جدیت پای کار باشند و اجرای این برنامه را در اولویت قرار دهند.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مسئول کمیته فرهنگی شورای عالی امنیت ملی در پایان یادآوری کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت، یک طرح مردمی، اجتماعی و گره‌گشاست و با اجرای این طرح، ایران وارد شکوفایی منابع طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز