خبرگزاری کار ایران

گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه سه کشور در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۸۹۱

مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه سه کشور متشکل از ۱۱ استان از صبح امروز سه‌شنبه به مدت دو روز در شهرستان گرگان مرکز استان گلستان تشکیل جلسه می‌دهند تا در مورد مسائلی همچون روند نهال‌های تولیدی برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و موضوع حفاظت و پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع انتقال اطلاعات و راهکار ارائه کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از یک سند پشتیبان برخوردار بوده و این سند توسط دفتر شورای عالی جنگل و با همکاری معاونت امور جنگل تهیه شده و در اختیار صاحب نظران، اساتید، مدیران و مرکز تحقیقات جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است.

در ابتدای جلسه، حمید سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان به عنوان میزبان گزارشی از وضعیت نهالستان‌های استان و نقش‌آفرینی بخش خصوصی در تولید نهال را ارائه کرد.

وی افزود: گلستان بیش از ۶۰ نهالستان بخش خصوصی داشته که در آن حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال با هدف توسعه فضای سبز، زراعت چوب و جنگلکاری تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: تا کنون ۱۲۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان شناسایی و برای کاشت نهال در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گلستان تهیه طرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم گلستان در برش استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ۴ سال تولید و کاشت ۹ میلیون و ۶۴۰ اصله نهال جنگلی و ۲۵۰ هزار نهال مرتعی است.

در ادامه این جلسه،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۴ نهالستان برای تولید نهال در حال فعالیت است.

مهرداد خزایی ادامه داد: ۳۵۷ هکتار برای کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شناسایی و آماده شده است.

وی افزود: در نهالستان کلاردشت از گونه‌هایی که به صورت وحشی در استان بوده است و تا کنون روی آنها کار نشده، شروع به تولید نهال کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل نیز به عنوان عضو مدیران منابع طبیعی منطقه سه کشور اظهار کرد: جاده مواصلاتی بین اردبیل و نمین با استفاده از ظرفیت صنایع درختکاری می‌شود.

محمود قلی‌زاده گفت: رویکرد دیگر این طرح تامین نهاده‌ها به‌ویژه نیازمندی‌های صنایع سلولزی و افزایش کشت صنوبر در مناطق مختلف است که با اجرای عملیات بیولوژیکی و توسعه جنگلکاری در استان می‌توان سرانه فضای سبز در اردبیل را افزایش داد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده از ۱۳ گونه مهم در استان برای تولید قلمه و تهیه بذر انجام شده است.

سید حسن حسینی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان نیز در این نشست اعلام کرد: تا کنون ۲ میلیون و ۹۲۵ هزار اصله در نهال در استان تولید شده و ۶۰۰ هکتار عرصه برای کاشت نهال شناسایی و برای کل عرصه‌ها نیز تهیه طرح شده است.

محسن قاسم زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در روستای اردبیلک با استفاده از ظرفیت بانوان هر خانه یک نهالستان شده است.

سیروس داوودی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی معادن، ۶۳ میلیارد تومان برای تجهیز نهالستان‌های آذربایجان شرقی اختصاص پیدا کرده است.

سید نقی عزیزی، معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران نیز در این نشست گفت: نهالستان دماوند با مساحت ۱۰ هکتار نیاز به اعتبار دارد تا بتوان از کل ظرفیت آن برای تولید نهال استفاده کنیم.

همچنین علی اسدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار کرد: تعداد یک میلیون و ۱۷۱ هزار اصله نهال تا کنون توسط بخش خصوصی، نهادهای مردمی و مشارکت‌های دولتی در استان تولید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز