خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل فراجا:

ماموریت‌های پلیس در کنار مردم و با همراهی مردم کامل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۰۷۴

فرمانده کل فراجا، «هفته انتظامی» را معرف تلاش کارکنان مجموعه انتظامی کشور و فرصتی برای تعامل بیشتر با مردم عنوان کرد و گفت: ماموریت‌های پلیس در کنار مردم و با همراهی مردم کامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار احمدرضا رادان، ظهر امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که با حضور فرماندهان، معاونان، رؤسای پلیس‌های تخصصی، جمعی از کارکنان انتظامی و آحاد مردم برگزار شد، اظهار داشت: به همه نمازگزاران و همچنین همکاران عزیز خودم در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ایام ماه ربیع الاول و همچنین «هفته انتظامی» را تبریک می‌گویم.

وی افزود: هفته انتظامی، ایامی است که معرف تلاش و زحمت همکاران در خدمت و تعامل با مردم عزیز ایران است.

فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: حقیقت امر در نظام مقدس جمهوری اسلامی با موضوع انقلاب اسلامی و در عصری که به نام عصر امام خمینی (ره) عزیز معروف شد، آنچه سرلوحه خدمت برای همه خدمتگزاران به مردم در دستور قرار گرفت، خدمت و تعامل با مردم بود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور عنوان کرد: اگر در عرصه دفاع کسانی از جنس نیروهای مسلح وظیفه دفاع را داشتند، امام (ره) ثابت کردند که مردم هم می‌توانند در دفاع نقش داشته باشند؛ یعنی مردم در کنار نیروهای مسلح برای دفاع معرفی شدند.

وی افزود: اگر عرصه جهاد سازندگی با عناوین سازمانی معرفی می‌شد، امامی که از جنس مردم و برای مردم بود، ثابت کرد که در کنار آن، مردم هستند که نقش‌آفرینی مهم را حتی در امر سازندگی به عهده دارند. در نتیجه مردم در کنار سازندگان میهن اسلامی قرار گرفتند و نقش خود را ایفا کردند.

رادان تصریح کرد: اگر در حوزه امنیت و اطلاعات، سازمان‌ها و نهادهایی وظیفه امنیت را داشتند، امام ما ثابت کرد که در کنار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، مردم می‌توانند بیشترین چشم‌ها، هوشیارها و کنترل‌کنندگان جریان‌های مختلف ضدانقلابی باشند و لذا نقش مردم در موضوعات اطلاعاتی و امنیت هم ثابت شد.

وی افزود: در موضوع فرهنگ اگر سازمانی‌هایی متولی فرهنگ، تبلیغات و ارشاد هستند، امام (ره) ثابت کرد که نقش مردم در سازندگی فرهنگ، تولید و حفظ آن نقش سازنده‌ای است.

فرمانده کل انتظامی کشور یادآور شد: لشکر آمران به معروف و ناهیان از منکر هم با جنس مردم برای مردم در کنار همه تشکیل شد و شکل گرفت که این بدان معناست در انتظامی هم نقش مردم سازنده‌ترین نقش برای ایفا و انجام ماموریت‌های پلیس است.

رادان ادامه داد: هرکجا مردم در کنار کارکنان انتظامی قرار گرفتند و یار و مددکار آنها بودند، خدمات‌رسانی ویژه‌ای انجام شد. شاهد این امر در همه ماموریت‌های انتظامی و پلیسی مثل راهور، مرزبانی، پلیس پیشگیری و ... هستیم. اگر همکاری، همیاری و همراهی مردم نباشد، کارها با سختی و پیچیدگی مواجه شود.

وی با بیان این که پلیس سهمی از نقش مردم در همه ماموریت‌هایش تعریف کرده است، اظهار داشت: یک اصل فراموش‌نشدنی در فراجا وجود دارد و آن این است نقش و سهم مردم در حفظ انتظام ملی بسیار مهم و اساسی است. انتظام ملی سه بعد مردم، متولیان و همکاران و همراهان را دربردارد. اگر این سه بعد تحقق نیابد، انتظام ملی شکل نمی‌گیرد. در هر کشوری که انتظام ملی آن بیشتر نقش پیدا کرده، امنیت هم بیشتر بوده است.

رادان خاطرنشان کرد: برای همکاری با مردم دست کمک و یاری دراز می‌کنیم و در هر زمینه‌ای که مردم بتوانند به مجموعه انتظامی یاری دهند، آن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم و یقین داریم وقتی مردم در کنارمان هستند، حجم خدمت‌رسانی نیز مضاعف می‌شود.

وی با اشاره به ماموریت اربعین امثال تصریح کرد: این همان تشریک مساعی و مشارکت مردمی است که فراجا در کارنامه خود به نمایش گذاشت؛ به گونه‌ای که رضایت فرمانده معزز کل قوا را محقق کرد و فرزندان خود در انتظامی را مورد تفقد و تقدیر قرار دادند و مردم هم راضی بودند.

فرمانده کل فراجا تاکید کرد: امسال هم به دلیل نقش تاثیرگذار و حیاتی مردم در کنار ماموریت‌های پلیس، شعار هفته انتظامی را با عنوان «شهروند قانونمدار، پلیس خدمتگزار» نامگذاری کرده‌ایم.

ارشدترین مقام انتظامی کشور با بیان این که پلیس با مردم کامل می‌شود و پلیس در کنار مردم می‌تواند نقش ویژه‌ای بیافریند، افزود: پلیس با همکاری و همیاری مردم حتی می‌تواند عزت و اقتدار خود را افزایش دهد و در مقابل قانون‌ستیزان، گردن‌کشان و مخلان نظم و امنیت با اقتدار برخورد کند.

وی افزود: همین تعامل و همکاری با مردم است که ما را موظف می‌کند به مطالبات‌شان بهتر رسیدگی کنیم. مردم از ما می‌خواهند با اراذل و اوباش برخورد قاطع داشته باشیم، لذا به خواست مردم برخورد قاطع و البته قانون‌مدارانه شکل گرفت که در اخبار شاهد آن هستید و از همین تریبون هم اعلام می‌کنیم با اراذل و اوباش، گردن‌کشان و قانون‌گریزان برخورد قانونی و سخت می‌کنیم و نمی‌گذاریم آرامش مردم را مختل کنند و سعی در امتحان ما نداشته باشند که دچار هزینه‌ای سنگین خواهند شد، مگر این که رفتارشان را تغییر دهند.

رادان با اشاره به موضوع سرقت که یکی دیگر از مطالبات مردمی است، بیان داشت: با هماهنگی با قوه قضاییه، در آینده‌ای بسیار نزدیک با اقدامات فنی و هوشمندانه، سارقان را در کنترل هوشمند خود قرار خواهیم داد تا مردم احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ما به دنبال پلیس در تراز انقلاب هستیم؛ این پلیس به معماری جدید نیاز دارد که در مرکز مطالعات فراجا تدوین این معماری به پایان رسیده است و با وصل شدن حلقه‌های مختلف آن، شاهد تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی خواهیم بود.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با تاکیدات مقام معظم رهبری و سفارش رئیس‌جمهور که خواست مردم نیز بود، سالی سخت برای قاچاقچیان کالا معرفی کردیم و در همین راستا در چند روز اخیر علاوه بر کشفیات میلیاردی، بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال از اجناس قاچاق به حکم قانون امحاء شد. تلاش ما این است که هیچ جنس قاچاقی در چرخه ورود و مصرف قرار نگیرد تا بتوانیم از تولید داخلی حمایت کنیم.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، رادان در پایان خاطرشان کرد: از این که امروز توفیق رفیق شد تا در محضر شما و در کنارتان باشیم، پروردگار را سپاس می‌گوییم و امیدواریم با دعای خیرتان پلیس شما همواره موفق و مستحضر در در خدمت مردم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز