خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خبر داد:

اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در ۵ هزار مدرسه دولتی به صورت آزمایشی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۵۳۲

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۵ هزار مدرسه به عنوان نمونه برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین به شکل آزمایشی انتخاب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با موضوع دستاوردهای سی و هفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش صبح امروز ۳۰ مردادماه برگزار شد.

"قاسم احمدی لاشکی" معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این نشست بیان کرد: این دوره از اجلاس از ادوار گذشته متفاوت و به صورت ترکیبی برگزار شد و از سخنرانی های بیرونی فاصله گرفتیم و جز سه سخنرانی اخلاقی که توسط آیت الله بوشهری، جاودان و قرائتی انجام شد و سخنرانی آقای غلامرضا جلالی؛ رئیس پدافند غیرعامل، بقیه موضوعات صرفا در حوزه تعلیم و تربیت بود. وزیر آموزش و پرورش نیز یک و روز و نیم کامل از وقت خود را در اجلاس حضور داشتند. اجلاس سی‌وهفتم بانک اطلاعاتی ۱۰ موضوع مطرح شده را تهیه خواهد کرد.

لاشکی با بیان اینکه بیش از ۷۳۰ مدیر و رئیس آموزش و پرورش در هر یک از ۱۰ موضوع مطالب خود را پس از اجلاس ارائه داده اند، گفت: بیش از ۷ هزار برگ اطلاعات جامع پیرامون اجرایی شدن سند تحول، ارتقای جایگاه معلم، آغاز سال تحصیلی جدید، ساماندهی نیروی انسانی و ارائه راهکار برای رفع کمبود نیروی انسانی، تبیین آسیب های اجتماعی، پوشش تحصیلی و فرصت های برابر یادگیری، تبیین برنامه‌های پرورشی و فرهنگی و... به دست ما رسیده است.

رئیس ستاد برگزاری سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: نظرسنجی که از مدیران و روسای داشتیم نشان داد که مهم ترین موضوع که اجرایی سازی سند تحول است که سالهاست روی دست مانده و به شکل شعاری از آن یاد می کردیم؛ مدیران و روسای حاضر در اجلاس بالا ترین رای را به موضوع اجرایی سازی سند اختصاص دادند و ۹۵ درصد در این حوزه اظهار رضایت از اجرایی سازی داشتند. قرار است ۵ هزار مدرسه به عنوان نمونه برای اجرایی سازی سند به شکل آزمایشی انتخاب شوند.

احمدی لاشکی گفت: ما قرار نیست مدارس خاص و غیردولتی را بین ۵ هزار مدرسه آزمایشی بیاوریم. آنچه مدنظر مقام معظم رهبری بوده و تاکید داشتند تقویت مدارس دولتی است و ما نیز این مدارس را مورد تاکید داریم و مدارس خاص و غیردولتی و... مد نظر ما نیست.

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در بین ۱۰ موضوع اجلاس؛ تقویت مدارس دولتی رتبه چهارم ، تامین نیروی انسانی رتبه پنجم، مدیریت آسیب‌های اجتماعی رتبه ششم، ایجاد فرصت های یادگیری عادلانه و پوشش تحصیلی، تبیین برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی، تبیین نقش ها و ماموریت های جدید مدارس در رتبه های بعدی قرار می گیرند. همچنین نظارت بر مدارس غیر دولتی رتبه بعدی رضایت مندی را از سوی مدیران و روسای آموزش و پرورش به همراه داشت.

به گفته لاشکی ۹۰ درصد از مدیران و روسای آموزش و پرورش به موضوعات ۱۰ گانه اجلاس اعلام رضایت کردند. او در ادامه گفت: بیش از ۷۰ درصد مدیران و روسای آموزش و پرورش برگزاری ترکیبی اجلاس را از نظر رعایت اصل صرفه جویی و در رعایت بیت المال و‌... موثر دانستند همچنین در خصوص کمیت و کیفیت سرویس دهی و اصل مشارکت نیز ۷۰ درصد اعلام رضایت کردند.

لاشکی افزود: امسال در بین موضوعات ۱۰ گانه سعی کردیم نظر همه را بشنویم.

او تاکید کرد: ما در حال تدوین کتاب اجلاس سی‌وهفتم هستیم. هم مسائل اخلاقی و موضوعات معاونین و نسخه اظهار نظر وزیر در مورد موضوعات در کتاب آورده می شود و همه باید متناسب با آن عمل کنیم. در چند استان مانند سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان، تهران، خوزستان، کمبود نیروی انسانی شدیدی داریم. پس سناریو این استان ها برای رفع کمبود نیروی انسانی باید متفاوت طراحی شود. در استانی شاید نیروی انسانی کافی باشد و حتی مازاد باشد بنابراین باید تراز ایجاد کنیم و متناسب با آن برنامه داشته باشیم.

رئیس ستاد برگزاری سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش افزود: امیدواریم اثرات این اجلاس و تصمیم گیری در خصوص اولویت های ۱۰ گانه را در ۶۰۰ هزار کلاس درس ببینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز