خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۲۳۹

سازمان امور دانشجویان در خصوص دانشجویان بین‌المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص دانشجویان بین‌المللی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور اطلاعیه‌ای صادر و دانشگاه‌ها را ملزم به رعایت مفاد اطلاعیه مذکور کرد. 

بر اساس این اطلاعیه رعایت نکات زیر ضروری است: 

۱- کلیه کلاس‌های دانشجویان بین‌المللی حضوری است، لذا به هیچوجه نباید به صورت غیرحضوری برگزار شود. 

۲- تحصیل دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های ایران تمام وقت می‌باشد، لذا حضور تمام وقت آن‌ها در دانشگاه جهت تحصیل الزامی است. شایسته است حضور و غیاب در هرجلسه درسی به صورت سیستمی انجام گیرد. 

۳- تحصیل دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌ها همسان و مشترک با دانشجویان ایرانی می‌باشد، لذا به هیچوجه نباید کلاس مجزا وخاص برای دانشجویان بین المللی تعریف و برگزار شود. 

۴- تدریس در تمام دانشگاه‌ها به زبان فارسی است، لذا تدریس به زبان دوم از طریق مترجم اکیدا ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود. 

۵-دانشجویان بین‌المللی الزاما باید با ویزای تحصیلی و کارت اقامت در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل شوند. 

۶- تمام دانشجویان بین المللی در هر مقطع تحصیلی پس از اخذ بلامانع تحصیلی از طریق سامانه سازمان اموردانشجویان مجاز به ثبت نام و تحصیل می‌باشند و بلامانع تحصیلی در یک مقطع کفایت از بلامانع در مقطع بعدی نمی‌کند. 

۷- چنانچه دانشجوی بین المللی تا این تاریخ در آن دانشگاه فاقد ویزای تحصیلی یا اقامت و یا بلامانع تحصیلی می‌باشد، ضروری است فورا اقدام لازم جهت اخذ ویزا، اقامت و یا اخذ بلامانع اقدام به عمل آید و لیست آن‌ها نیز تهیه و به این سازمان ارسال شود. 

۸- پردیس‌های بین المللی فرعی دانشگاه‌ها به هیچوجه قبل از اخذ مجوز مستقل پذیرش دانشجوی بین‌المللی حق جذب، پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان بین المللی ندارند و مجوز دانشگاه اصلی کفایت مجوزجذب برای پردیس وابسته نمی‌کند، لذا قبل از هر اقدامی درجذب دانشجو، موظف به اخذ مجوز مستقل هستند. بدیهی است کلیه مسئولیت‌های ناشی از تخلف از موارد فوق بر عهده دانشگاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز