خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۱۲۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان مهذب است و فعالیت‌های برنامه‌ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «رضا مراد صحرایی» در نشست تخصصی با نخبگان فرهنگی، با اشاره به این‌که تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است، افزود: هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان مهذب است و فعالیت‌های برنامه‌ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که دانش آموز از نگاه اسلام، رهپوی دانایی است، اظهار کرد: از همین رو اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است. 

وی با توجه به اینکه مدرسه کانون تحول و مدیر مدرسه و معلم محور این تحول است، افزود: استفاده از پیشینه پژوهشی اصلی‌ترین راهکار یک مدیر موفق است. یک راهبر آموزشی موفق قبل از هر تصمیم‌گیری باید به پیشینه پژوهشی آن توجه نماید و مجددا هزینه و زمان صرف نکند و از پیشینه‌های قبلی نهایت بهره‌برداری را داشته باشد مانند طرح کتابخانه کلاسی به عنوان یک بسته تحولی یا طرح تحولی کانون مدرسه و…. 

صحرایی با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های کنکور و حل این مسئله افزود: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه ریزی دقیق در پایان هر سه سال تحصیلی اقدام به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می‌نماید تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص شود تا در موقع لزوم و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز