خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های فرهنگی متروی تهران به مناسبت ایام محرم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۱۹۷

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع)، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برنامه‌های ویژه این ایام را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، سید محمد نقیب، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در خصوص برنامه‌های فرهنگی متروی تهران گفت: با توجه‌ به فرارسیدن این ایام و به‌ منظور ایجاد فضای بصری مناسب، تمامی ایستگاه‌های مترو با استفاده از کتیبه‌های ویژه عزاداری ماه محرم سیاهپوش شده است. همچنین کتیبه‌های فرهنگی به‌صورت بنر و لمینت با استفاده از طرح‌های گرافیکی با موضوع ماه محرم در سکوی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو در معرض نگاه مسافران قرار می‌گیرد.

وی افزود: گذرگاه‌های فرهنگی مترو نیز شاهد اکران نمایشگاه عکس با عنوان «سوگواره عاشورا» هستند و مسافران مترو را به تماشای تصاویر این نمایشگاه دعوت می‌کنند.

نقیب، هدف از اجرای این برنامه‌ها را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ارتقای سطح آگاهی شهروندان در خصوص سیره و زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام عنوان کرد و افزود: برنامه‌های مختلف اجتماعی در قالب پایگاه‌های مشاوره مذهبی ویژه این ایام با هدف پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی و همچنین مشاوره خانواده و سبک زندگی اسلامی در ایستگاه‌های منتخب برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین زمینه کارشناسان پایگاه مشاوره «زندگی حسینی» در ده ایستگاه منتخب با هدف پاسخگویی به سوالات دینی و اعتقادی شهروندان پاسخگوی سؤالات مسافران شهر زیرزمینی هستند.  

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: اجرای طرح آیات رویش در ۷ ایستگاه منتخب از جمله ایستگاه‌های شهید بهشتی، شهدای هفده شهریور، بریانک و شهید باقری با رویکرد عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ حجاب و مشاوره مذهبی از تاریخ ۳۱ تیر لغایت ۴ مرداد از ساعت ۱۷ الی ۱۹ از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

نقیب به اجرای طرح روایتگری در ایستگاه میدان شهدا اشاره کرد و گفت: اجرای طرح روایتگری عاشورا و وقایع ماه محرم در قالب نقاشی دیواری اجرا می‌شود. این طرح به‌صورت نقاشی دیواری در ابعاد بزرگ آماده شده است و ضمن رنگ‌آمیزی آن توسط کودکان و نوجوانان مفاهیم فرهنگ غنی عاشورایی در هنگام انجام کار به آنها در قالب روایتگری منتقل می‌شود.  

وی در پایان به اجرای آیین سنتی چهارپایه‌‌خوانی در ایستگاه‌های منتخب اشاره و تصریح کرد: این مراسم به‌منظور ترویج و معرفی مراسم و آیین کهن چهار پایه‌خوانی تحت عنوان «نوگلان حسینی» با هدف ایجاد فضای معنوی در ایستگاه‌ها و نشر شعائر اسلامی در ۱۸  ایستگاه منتخب (ایستگاه‌های سعدی، امام خمینی(ره)، دروازه دولت، شادمان، شهید نواب صفوی، دانشگاه شریف، میدان جهاد، میدان حضرت ولیعصر(عج)، منیریه، استاد معین، دکتر حبیب الله، میدان آزادی، دولت آباد، کیانشهر، شهید رضایی، مهدیه، هلال احمر، بریانک) با دعوت از مداحان نوجوان، از روز یکشنبه ۱ مرداد لغایت روز سه‌شنبه ۳ مرداد ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز