خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای برای بازدید عموم افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۶۰۶

نمایشگاه آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای با موضوع «خیالی‌نگاری عاشورای» افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای با موضوع «خیالی‌نگاری عاشورایی» روز جمعه 22 مرداد 1400 مصادف با چهارم محرم‌الحرام افتتاح شد.

 سال‌های سال، باورهای مذهبی در مکان‌های عمومی چون حسینیه‌ها، تکایا و قهوه‌خانه‌ها توسط مداحان و نقالان و واعظان منتشر می‌شد، هر یک از این افراد آنچه در باورشان بود با شیوه‌های آمیخته به هنر و ادبیات و چاشنی احساس و مبالغه، به مردمی که گوش تا گوش نشسته بودند و چشم به دهان آن‌ها دوخته بودند عرضه می‌کردند. 

نقاشان خیالی‌نگار نیز در این اماکن قلم به دست گرفته و آنچه از روایات می‌شنیدند، در ذهن پرورانده و به تصویر می‌کشیدند. 

چندی است که سبک و شیوه نقاشی قهوه‌خانه‌ای با تکیه بر میراث گذشتگان احیا شده و هنرمندان جوان آثاری به شیوه قهوه‌خانه‌ای با مضامین آئینی و نظایر آن خلق کرده‌اند. از این رو به مناسبت ماه محرم شماری از نقاشی قهوه‌خانه‌ای (خیالی‌نگاری) عاشورائی از آثار خانم «نرگس عشقی»، از روز جمعه ۲۲ امرداد الی ۳۱ امرداد در کافه فلسفه به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 از این نمایشگاه در محل کافه کتاب فلسفه واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو نرسیده به چهار راه امیر اکرم بازدید کنند.

براساس این گزارش، از بهار امسال، کافه کتاب فلسفه در محل کتابفروشی سابق انجکم حکمت و فلسفه ایران کار خود را آغاز کرده و یکی از اهداف اصلی آن برگزاری رویدادهای فرهنگی، نشست‌های نقد و بررسی کتاب گفت‌وگوهای علمی و انتقادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز