خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار نمایشگاه رویداد ملی الف‌تا با حضور ۹ کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۷۳۰

اولین نمایشگاه رویداد ملی الف‌تا صبح امروز ۱۸ تیرماه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "علی پارسانیا" مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و دبیر نخستین رویداد الف‌تا در افتتاحیه این نمایشگاه بیان کرد: ما اجتماعی که تعامل داشته باشیم و بتوانیم تجربیات را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم نداریم و این رویدادها می‌تواند چنین فضایی را فراهم کند.

به گفته دبیر رویداد الف‌تا ۱۶ هزار اثر فقط در بخش مدرسه ای به رویداد ارسال شده و ۲۰ هزار اثر را آموزگاران ابتدایی ارسال کرده‌اند. همچنین ۳ هزار اثر از هنرستان ها به دست ما رسیده و ۱۰۰ اثر بین المللی هم به این رویداد آمده است.

پارسانیا با تاکید بر اینکه در داوری ها سعی داریم بهترین آثار را انتخاب کنیم، افزود: نمایشگاه الف‌تا چند بخش دارد؛ یک بخش مدارس است که شامل مدارسی می شود که اقدامات تحولی انجام داده‌اند و مجموعه‌ فعالیت هایشان را بر اساس تحول چیده اند.

او در مورد داوری ها گفت: در این بخش ۳ مدرسه برتر در اختتامیه تجلیل می شوند. در بخش مدارس هنرستان‌ها نیز در نمایشگاه حضور دارند که کارهای بی نظیری آورده‌اند.

دبیر رویداد الف‌تا با تاکید بر پذیرش ۲۰ اثر از ۲۸۵ اثر هنرستانی گفت: در اختتامیه از این ۲۰ اثر نیز تجلیل می شود و سه هنرستان نیز برگزیده خواهند شد.

مشاور وزیر اظهار کرد: در بخش دیگری معلمان خلاق در خصوص تدریس و طراحی فضای تربیتی و متنوع سازی و مدیریت مدارس حضور دارند که در این بخش میانی نمایشگاه، مدیر مدرسه شیوه اداره مدرسه را توضیح می دهد.

او در مورد منتورها یا ره یاران و گروه داوران گفت: از ۱۳۰ اثر بخش پدیده ها ۲۵ اثر را برای داوری انتخاب می کنند و از بین آنها از ۱۱ اثر تجلیل می شود.

پارسانیا در مورد بخش بین‌الملل نمایشگاه گفت: ۱۷ کشور ۱۰۰ اثر برای ما فرستادند و از ۹ کشور مجموعه های تربیتی را انتخاب کردیم. آثار از عراق، نیجریه، صربستان، پاکستان و... به دست ما رسیده است. داوری ویژه ای در این بخش وجود دارد و یک مجموعه برگزیده می شود.

به گفته پارسانیا در مورد موسسات غیردولتی فعال در حوزه تربیتی گفت: ۳۰ موسسه در این بخش حضور دارند که فرصت ویژه ای برای آشنایی با فعالیت آنها در نمایشگاه به وجود آمده است.

او به بخش سرسرای حل مسئله در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در بخشی دیگر از نمایشگاه یک معلم درس می دهد و دانش آموزان و دانشجومعلمان به ۸ آموزگار و طرح و شیوه درس آنها رای می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز