خبرگزاری کار ایران

مراکز یادگیری محلی، ظرفیت مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۲۰۶

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مراکز یادگیری محلی، ظرفیت مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا عبدی در سفر به استان خراسان رضوی از تنها مرکز یادگیری محلی سوادآموزی استان در ناحیه یک بازدید به‌عمل آورد. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در حاشیه این بازدید عنوان کرد: مراکز یادگیری محلی، ظرفیت مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق برگزاری کارگاه‌های مهارتی و حرفه‌ای دارند. 

وی تصریح کرد: برنامه ریزی کارگاه‌های حرفه‌ای متناسب با شرایط و نیاز منطقه در مراکز یادگیری محلی منجر به اشتغالزایی برای سوادآموزان که اکثرآن‌ها از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، می‌شود. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: هدف اصلی ما، در نهضت سوادآموزی این است که در کمترین زمان ممکن و تا پایان دولت سیزدهم، بی‌سوادی پایه تمام شود و به سمت تعریف جدیدی از سواد و سوادهای مهارتی پیش برویم. 

وی در مورد مراکز یادگیری محلی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌شود به تلفیق سواد و مهارت کمک کند، مراکز تربیتی و رشد محلی است که باید با باز طراحی جدید، این مراکز محلی را توسعه دهیم. 

عبدی ضمن قدردانی از زحمات مدیر و آموزش دهندگان مرکز یادگیری محلی نرجس، بر تقویت آموزش مسائل فرهنگی متناسب با شرایط روز جامعه تاکید کرد و افزود: آموزش مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی در کنار سواد پایه از آسیب‌پذیری افراد کم‌سواد و بی‌سواد می‌کاهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز