خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اعلام کرد:

برنامه‌ریزی برای کاهش ۵۰ درصدی حجم دفن زباله در مجتمع آرادکوه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۱۶۶

امام جمعه، بخشدار، دادستان و شهرداران کهریزک و باقرشهر با حضور در مقصد نهایی پسماندهای شهری تهران یعنی مجتمع پردازش و دفع آرادکوه، در جریان برنامه‌های اولویت‌دار سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران قرار گرفتند و نظرات، پیشنهادها و انتظارات خود را با مدیرعامل این سازمان مطرح کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در نشستی که با هدف آشنایی مدیران محلی کهریزک با مسائل، مشکلات و برنامه‌های مدیران تصمیم‌ساز در حوزه پسماند پایتخت برگزار شد، بخشدار کهریزک با ابراز گلایه از مشکلات متعدد جنوبی‌ترین نقطه تهران خواستار همکاری و تعامل بیشتر شهرداری تهران در حل مسئله آلودگی‌های زیست‌محیطی این منطقه شد.

در ادامه این نشست که در سالن جلسات مجتمع آرادکوه برگزار شد، شهرداران کهریزک و باقرشهر نیز به بیان مشکلات و انتظارات زیست‌محیطی خود از جمله جمع‌آوری مراکز تفکیک غیرمجاز در این محدوده پرداخته و خواستار تعامل بیشتر با مدیران سازمان پسماند در راستای ارتقای شاخص‌های  سلامت و حفظ محیط‌زیست منطقه شدند.

رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران پس از استماع موضوعات و مشکلات مدیران منطقه گفت: در خصوص تغییر و جابه‌جایی مجتمع دفع پسماند آرادکوه تابع نهادهای بالادستی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست هستیم و در صورت انتخاب زمین مناسب و تایید کارشناسان متخصص، آماده انتقال هستیم. 

وی افزود: با برنامه‌های تحولی که در نظر داریم و به تایید شهردار محترم و اعضای محترم کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر هم رسیده است، قصد داریم حجم قابل توجهی از پسماند آرادکوه را کاهش دهیم که طبیعتا با این پروژه‌ها که همگی در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار هستند، مشکلات زیست‌محیطی آرادکوه به حداقل خواهد رسید. 

شرفی ادامه داد: پروژه ۱۹۰۰ تنی تولید برق از پسماند در مجتمع آبعلی و ۶۰۰ تنی RDF که سوخت لازم کارخانجات سیمان از پسماند را تولید می‌کند، حدود ۵۰ درصد از حجم پسماندی که به آرادکوه حمل می‌شود را کاهش خواهد داد و این گام بزرگی در مسیر مدیریت پسماند شهر تهران و کاهش تبعات نامطلوب زیست‌محیطی برای منطقه کهریزک خواهد بود.

وی در ادامه از کوشش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای ساماندهی زباله‌های بیمارستانی و بهره‌برداری از کارخانه‌ای جهت  امحای پسماندهای پزشکی طی ۱۸ ماه آینده خبر داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به ماده ۷ قانون مدیریت پسماند مبنی بر این که مدیریت اجرایی انواع پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها‌ بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست، گفت: شهرداری مالک  پسماند‌های موجود در مخازن شهر است و هرکس بدون مجوز، پسماند موجود در مخازن را برداشت و جداسازی کند، مجرم است و شهرداری شاکی و  مطالبه‌گر خواهد بود.

 وی در پایان با تاکید بر لزوم همراهی بیشتر نیروی انتظامی جهت برخورد با زباله‌گردها گفت: مدیریت شهری با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در خصوص تفکیک زباله از مبدأ و کاربرد روش‌های اجرایی لازم، تلاش حداکثری در زمینه حذف معضل زباله‌گردی در تهران را دارد که در این میان همکاری و تعامل بیشتر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با سازمان مدیریت پسماند، ما را در پیشبرد این هدف یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز