خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس فتا به فروش داروهای تقویت‌کننده هوش و حافظه در کانال‌ها با نزدیک شدن به کنکور

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۲۳۰

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای فراجا هشدار داد: فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دام کلاهبرداران فضای مجازی است و مجرمان سایبری با این ترفند به دنبال سوءاستفاده‌های مالی از داوطلبان کنکور هستند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ دوم حامد محمدی سپاسی با تاکید بر این که آگهی‌های فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دورغ است، گفت: چند سالی است که در فضای مجازی با نزدیک شدن به زمان کنکور آگهی‌های فروش سوالات کنکور از سوی مجرمان سایبری انتشار می‌یابد و کلاهبرداران با این ترفند خریداران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کنند و اطلاعات بانکی آنها را سرقت کرده و حساب بانکی شان را خالی می‌کنند و یا بعد از دریافت وجه خرید، دیگر پاسخگوی خریدار نبوده یا سوالات ادوار گذشته را ارسال می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال‌، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

سپاسی به داوطلبان کنکور توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین و اغواکننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورید و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنید.

این مقام سایبری یادآور شد: داوطلبان و والدین آنها باید در مورد عضویت در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و عضویت و همکاری با بعضی از این کانال‌ها و گروه‌ها که به دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند، به محرومیت از آزمون می‌انجامد.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا گفت: با نزدیک شدن به کنکور شاهد فروش داروهای تقویت کننده هوش و حافظه و یا کاهش اضطراب در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی هستیم، داروهایی که شاید در کوتاه‌مدت موجب تقویت حافظه و کاهش استرس و اضطراب شود، اما مصرف مداوم آنها عوارض بدی مثل افسردگی، اعتیاد و... دارد.

سپاسی با بیان اینکه اضطراب و استرس امری جدانشدنی از داوطلبان کنکور است، افزود: همراهی خانواده با فرزندان و کاهش فشار روانی و استرس و افزایش اعتماد به نفس در داوطلبان کنکور می‌تواند زمینه موفقیت آنها را فراهم کند.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی با بیان اینکه کارکرد بیشتر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌هایی مثل اینستاگرام و تلگرام تفریحی است، به خانواده‌ها توصیه کرد: در سال کنکور دانش آموزان از برنامه‌های مجازی که صرفا جنبه سرگرمی مثل تلگرام و اینستاگرام دارند، بپرهیزند. حواشی موجود در شبکه‌های اجتماعی برای داوطلبان کنکور بسیار زمان‌بر بوده و ممکن است دانش آموزان درگیر این حواشی شده و درگیری‌های ذهنی پیدا کنند.

این مقام انتظامی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی در میان بگذارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز