خبرگزاری کار ایران

اختصاص بودجه به اقدامات ماندگار پیشگیرانه در حوزه بحران و ایمنی شهری

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۹۸۰

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: انجام کار ماندگار و اثربخش پیشگیرانه در حوزه باید در اولویت قرار گیرد. گرچه رقم بودجه فعلی بحران برای انجام کارهای زیربنایی درمقایسه با بودجه کل شهرداری تهران کم است اما به لحاظ اهمیت موضوع ایمنی شهر و شهروندان، گام به گام درجهت پیشرفت پروژه ها تلاش و همکاری خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی در نشست تعاملی با رییس و معاونین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، طی سخنانی موضوع بحران و ایمنی شهر و حفظ جان مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: خوشبختانه مدیریت سازمان بحران پرتلاش و دارای حس تعلق سازمانی خوبی است. اما در حوزه پیشگیری از بحران و ایمنی جای کار و فعالیت بسیار زیاد است و هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم. موضوع تکمیل سوله های بحران و زیرساختها نیز بسیار مهم است و باید به طور جدی پیگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت انجام کار ماندگار و تاثیرگذار در حوزه ایمنی و پیشگیری از بحران گفت: تاکنون اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران در راستای اهمیت موضوع ایمنی شهر و شهروندان، گام به گام درجهت پیشرفت پروژه ها از هیچ تلاش و همکاری دریغ نداشته است و این روند ادامه خواهد یافت.

به گفته شهرابی،10حکم و 58 شاخص برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرتهران درحیطه مسئولیت سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران است که یکی از پرتعدادترین و پراهمیت ترین احکام برنامه چهارساله به شمار می شود.

مدیرکل برنامه وبودجه شهرداری تهران بر تداوم برگزاری نشست های تعاملی با سازمان ها و شرکت ها در راستای کمک به پیشبرد اهداف مدیریت شهری، ارتقای کیفی فعالیتها، تقویت بُعد حمایتی حوزه برنامه ریزی و در نهایت خدمت رسانی به شهروندان تأکید کرد.

علی نصیری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز ضمن تشریح وضعیت بودجه سازمان و عملکرد سال گذشته در ردیفهای ابلاغی، با تأکید بر اجرای رویکرد پیشگیرانه سازمان بحران گفت: هر چه ما به جای صرف هزینه در زمان بحران، در حوزه پیشگیری هزینه کنیم؛ تاثیرگذاری و نتایج آن بیشتراست و به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. بنابراین عمده درخواست بودجه سازمان برای ایجاد زیرساخت و پروژه های سرمایه ای بوده است.

وی از تهیه پیوست ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل پروژه‌های شهری به عنوان یکی از بهترین اقدامات این دوره اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران یاد کرد و از جمله اقدامات این سازمان به مواردی چون توسعه ناوگان ویژه، تکمیل پایگاه ها، بروزرسانی کمی و کیفی پایگاه ها و ایستگاه های مدیریت بحران، تکمیل تجهیزات امدادی و سخت افزاری و نرم افزاری پایگاه ها، تدوین برنامه اسناد و انجام طرح های مطالعاتی، ایمنی ساختمان های ناایمن و مدیریت گودهای ناایمن اشاره کرد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین ، بهسازی، تجهیز، تکمیل و اورهال پایگاههای مدیریت بحران، راه‌اندازی سامانه SOS (شماره واحد امدادی)، پیاده سازی HSE (ایمنی، سلامت و محیط زیست) مناطق، و ارزیابی ساختمانهای بلندمرتبه در سطح شهر را در اولویت سازمان بحران دانست و همراهی اداره کل برنامه وبودجه را برای تحقق این موارد خواستار شد.

در پایان این نشست، تصمیمات بودجه ای در خصوص پروژهSOS  (شماره واحد امدادی)، ارزیابی ساختمانهای بلند مرتبه، موضوعHSE (ایمنی، سلامت و محیط زیست)، بهسازی پایگاهها و سوله ها و افزایش ایمنی در برابر حوادث و بحران ها اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز