خبرگزاری کار ایران

حوادث کوهستان ۱۲ درصد افزایش یافت/مفقودی و سقوط از ارتفاع علل اصلی سوانح جنگل و کوهستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۱۰۰

براساس گزارش سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در هفته گذشته امدادگران این جمعیت ۸۸۳ مورد حادثه را در سراسر کشور پوشش دادند که حوادث کوهستان و جاده‌ای نسبت به هفته ماقبل خود به ترتیب با رشد ۱۲ و ۲۵ درصدی مواجه بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به گزارش عملیات امدادی از تاریخ ۶ خرداد تا ۸ صبح امروز، سیزدهم خردادماه گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در این مدت زمان، ۸۸۳ مورد عملیات امدادی در حوادث جاده‌ای، کوهستان، شهری، ساحلی و… انجام دادند.

وی ادامه داد: در این مدت، امداگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، به ۱۵۰۳ نفر امدادرسانی کردند و جان ۵۷۹ نفر را نجات دادند.

محمودی افزود: ۳۵۷ حادثه دیده با کمک امدادگران به مراکز درمانی منتقل شدند و ۶۱۰ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند. سرپرست سازمان امدادونجات عنوان کرد: ۷۷ مورد عملیات رهاسازی و با استفاده از وسایل و تجهیزات نجات انجام گرفته که منجر به رهاسازی ۱۱۵ مصدوم در سوانح ترافیکی شده است. اصفهان، مازندران و گلستان؛ پر تصادف‌ترین استان‌ها محمودی در ادامه با تشریح جزئیات عملیات‌های امدادی انجام شده، افزود: حوادث جاده‌ای کشور در روزهای گذشته و با توجه به افزایش سفرهای شهروندان با رشد ۲۵ درصدی نسبت به هفته ماقبل خود مواجه بود و پرحادثه‌ترین استان‌ها در این خصوص به‌ترتیب، استان‌های اصفهان، مازندران و گلستان که استان‌های گردش‌پذیری هستند، رخ داده است.

وی در ادامه به رشد ۱۲ درصدی حوادث کوهستان در مقایسه با مدت مشابه هفته ماقبل خود اشاره کرد و افزود: در عملیات‌های امداد و نجات در ارتفاعات کوهستان و مناطق جنگلی در ۲۱ استان کشور در هفته گذشته، ۲۸ مورد مربوط به سقوط از ارتفاع و ۲۸ مورد نیز گم شدن در مسیر بوده که نشان‌دهنده‌عدم آشنایی کافی حادثه‌دیدگان با مسائل ایمنی مربوط به کوهنوردی و جنگل‌نوردی است.

سرپرست سازمان امدادونجات افزود: بیشترین عملیات امداد و نجات در حوادث کوهستان در استان‌های فارس، البرز و تهران انجام شده و ۲۰ درصد از کل عملیات‌های امدادونجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۳ استان شمالی کشور انجام شده است.

محمودی تاکید کرد: شهروندان و گردشگران لازم است که برای پیشگیری از مخاطرات، همراه با راهنما به مناطق جنگلی بروند و یا در صورت مواجهه با حوادث و گم شدن در مسیر با شماره امدادی ۱۱۲ تماس بگیرند تا امدادگران هلال‌احمر در اولین فرصت برای نجات حادثه‌دیدگان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز