خبرگزاری کار ایران

همکاری آتش‌نشانی در حوزه ایمنی با آموزش و پرورش/ آتش‌سوزی انبار خیابان مولوی ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۳۷۲

تفاهم‌نامه آموزشی بین سازمان آتش‌نشانی و آموزش وپرورش شهر تهران و اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان تهران منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در آئین امضای تفاهم‌نامه آموزشی بین سازمان آتش‌نشانی و آموزش وپرورش شهر تهران و اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: وقتی اتفاقی ۴۰ سال انجام نشده و یک نفر پیدا می شود که با درک فاجعه، کار انقلابی انجام دهد زبان من قاصر از توصیف آن می شود.

محمدی گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و مهم است که نگران آنها باشیم. چراکه دانش آموزان مدت زمان زیادی را در مدارس هستند و باید نگران ایمنی آنها در مدارس باشیم.

وی ادامه داد: این رویداد آموزشی در ارتقای ایمنی موثر خواهد بود و نگرانی خانواده ها را درخصوص ایمنی دانش آموزان در مدارس کاهش می دهد.

محمدی تصریح کرد: در کشور ژاپن از کودکی آموزش های رفتاری و ایمنی داده می شود و در این کشور به دلیل آموزش هایی که داده می شود هر فردی یک آتش نشان است و یک فرد کامل از لحاظ اجتماعی است.

وی با اشاره به عدم توجه شهروندان به ایمنی گفت: متاسفانه افراد در خرید خانه توجهی به ایمنی ندارند انشالله روزی برسد که ایمنی در اولویت قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره‌ به آتش سوزی هفته گذشته در خیابان گمرک گفت: در هفته گذشته در آتش سوزی انبار خیابان مولوی فقط یک فرد تمام سرمایه زندگی اش را از دست داده بود و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به مالکان آنجا خسارت وارد شده بود در حالی که اگر فقط ۵۰۰ میلیون هزینه ایمنی می کردند اینطور خسارت وارد نمی شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه در ارتقای فرهنگ ایمنی گام موثری بردارد.

علیرضا کریمیان در ادامه این مراسم گفت: زندگی انسان و جوامع بشری دستخوش حضور فناوری است. در گذشته‌ها سبک زندگی ما با امروز بسیار متفاوت بود و امروز به  واسطه حضور فناوری و امکانات و تجهیزات حضورمان در اجتماعات فراوان تر و بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی امروزی باعث شده افراد در امروز بیشتر از گذشته در خطر باشند، ادامه داد: اگر مباحث ایمنی و احتیاط‌های لازم را رعایت نکنیم خطرات فراوانی بروز می‌کند. از این رو نه می‌توانیم فناوری و امکانات را کنار بگذاریم و نسبت به آنها بی تفاوت باشیم و نه می‌توانیم به گذشته دور برگردیم. تنها راهش آموزش و فرهنگ سازی است. دانش آموزان که آینده ساز مملکت هستند. امروز دانش آموز و فردا پدر و مادر و مدیر کشور هستند. اگر به این قشر بیشتر و بهتر توجه کنیم و مورد آموزش قرار دهیم، آینده کشور ما از این منظر تامین شده است. نوع رفتار ما در بروز حادثه، کمک می‌کند کمتر آچار آسیب شویم.

کریمیان با تاکید بر اهمیت افزایش و ارتقا سطح ایمنی محیط ها به ویژه محیط‌های عمومی نظیر مدرسه، تصریح کرد: یکی از محیط های اجتماعی مدارس ما هستند. گاهی با کمترین آموزش به سرایدار مدرسه و با آموزش مختصر به فرهنگیان جلوی اتفاقات ناگوار در آینده را می‌گیریم. تجربه زیسته نشان می‌دهد شاید گاهی با یک کنترل ساده و جا به جایی  اقلام خطر زا می‌توان جلوی بروز حوادث را گرفت. این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم تبدیل به یک الگو شود.

عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در ادامه این برنامه گفت: پس از جلسات متعدد برنامه ای در سه فاز تدوین شده و در فاز اول آموزش به دانش آموزان و کادر مدرسه مدنظر است.

وی ادامه داد: تعمیرات جزئی در آموزش و پرورش دومین فاز است جابجایی میز و نیمکت های انبار شده در موتورخانه از اقدامات جزئی است که می تواند به کاهش حوادث منجر شود.

زارعی تصریح کرد: فاز سوم تعمیرات کلی است در این خصوص مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم. براساس برآوردها فقط برای تعمیرات ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه و اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: اولویت در این فاز نیز با مدارس استثنایی و پس از آن مدارس ابتدایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز