خبرگزاری کار ایران

اطلس مخاطرات طبیعی ایران تهیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۴۰۹

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ازتهیه اطلس مخاطرات طبیعی با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد حسن نامی، در حاشیه مراسم امضای قرارداد تهیه اطلس مخاطرات طبیعی که میان بین سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به امضا رسید؛ گفت: طبق قانون مدیریت بحران کشور کلیه نهادهای نظامی زیر نظر نهاد رهبری در مواقع بحرانی باید به کمک سازمان مدیریت بحران بیایند. پیشگیری از حوادث طبیعی بهترین راه برای مقابله با آسیب ناشی از حوادث طبیعی است که همکاری ما با سازمان جغرافیایی در راستای همین وظیفه ذاتی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مقابله با سوانح طبیعی نیاز به عزم ملی هماهنگی و وحدت رویه دارد، در بسیاری از کشورها برای جغرافیای کشور یک سازمان ملی ایجاد شده است که جمهوری اسلامی یکی از با سابقه‌ترین سازمان‌ها را در این خصوص داراست.

نامی همچنین ادامه داد: به دولت پیشنهاد می‌شود که از بند ج ماده ۸قانون سهم بودجه‌ای برای تولید دیتا در نظر بگیرد و یک همکاری مشترک میان دیگر وزارت خانه‌ها با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و مدیریت بحران ایجاد کند. خوشبختانه سازمان جغرافیایی توانمندی‌های بالایی دارد و ضروری است در زمینه های مختلف از امکانات این سازمان استفاده شود و در اکثر حوادث طبیعی می‌تواند با اطلاعات درست ارائه شده به ما کمک و پاسخگو باشد.

وی گفت:‌امروز هم قرار داد تهیه اطلس مخاطرات طبیعی میان سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به امضا رسید و به زودی این اطلس تهیه شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در ادامه، امیر فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ضمن خیر مقدم به رئیس و کارکنان و همچنین مدیران بحران دستگاه‌ها گفت: امیدواریم همکار خوبی برای سازمان مدیریت بحران کشور باشیم و در کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی سهم داشته باشیم.

وی گفت: برای ما افتخار است که در کنار مسئولان تصمیم گیر کشور جهت کاهش اثرات بلایای طبیعی و پیشگیری از آن خدمت کنیم و با تمام توان در کنار تمامی دستگاه‌ها این کار را انجام خواهیم داد و فقط خدمت به کشور را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز