خبرگزاری کار ایران

آبخیزداری ۳۰ میلیون هکتار از اراضی کشور تا دو سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۲۴۰

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون حدود ۳۸ میلیون هکتار از اراضی کشور آبخیزداری شده است و ۳۰ میلیون هکتار دیگر از اراضی کشور تا دو سال آینده آبخیزداری خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از ۶۴ مورد مخاطره طبیعی یا سوانح انسان ساخت که در جهان اتفاق افتاده تاکنون ۴۶ مورد از آن در ایران رخ داده است که این  مخاطرات طبیعی نظیر سیلاب، زلزله، آتش سوزی، فرونشست، رانش زمین، خشکسالی، سرما زدگی، ریزگرد و دیگر مخاطرات طبیعی هستند.

وی با بیان اینکه سیلاب و زلزله مهم ترین مخاطره طبیعی در کشور است، گفت: باید در این زمینه اقدامات پیشگیرانه بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم از جان و مال مردم حفاظت کنیم.

نامی افزود: پیشگیری از مخاطرات طبیعی بسیار مهم است، مانند سیلاب که سالهای اخیر در کشور شاهد بودیم و آسیب هایی را به همراه داشت که یکی از موارد مهم پیشگیری از آن آبخیزداری است.

وی گفت: تاکنون حدود ۳۸ میلیون هکتار از اراضی کشور آبخیزداری شده است و قرار است با یک مدیریت جهادی در کشور ظرف دو سال آینده نزدیک به ۳۰ میلیون هکتار دیگر از اراضی کشور آبخیزداری شود تا بتوانیم از سیلاب ها در امان باشیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه در استان تهران ۵ سد وجود دارد که آب شرب این استان را تامین می کنند، گفت: راهبرد موجود این است که ۷۵ درصد آب شرب از سد ها و ۲۵ درصد دیگر از آب چاه ها استفاده شود اما با توجه به کاهش بارش ها در کشور میزان استفاده از آب سد ها کاهش پیدا کرده و باعث افزایش استفاده از آب چاه ها شده است که باید در مصرف آب صرفه جویی شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی و بعد از آن صنعت است که باید در این بخش ها تدابیر ویژه‌ای جهت کاهش مصرف اتخاذ شود، به طور مثال در بخش کشاورزی باید شاهد تغییر الگوی کشت به سمت کشت هیدروپونیک باشیم زیرا این نوع کشت حداقل ۵ تا ۷ برابر افزایش تولید را به همراه دارد و از سلامت غذایی بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز