خبرگزاری کار ایران

بارندگی شدید در ۷ استان کشور/ اهالی روستاهای در معرض خطر در مکانی امن اسکان داده شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۸۰۲

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ستاد های مدیریت بحران استان‌های تحت تاثیر هشدار قرمز هواشناسی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی، آماده باش هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای ۷ استان کشور گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و کردستان خواهیم بود.

وی افزود: این بارش ها همراه با ذوب شدن برف در ارتفاعات و سبب سیلابی شدن رودخانه های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، انسداد راه های روستایی و اختلال جدی در جاده ها و سفرهای بین شهری و درون شهری و خسارت به برخی زیرساخت ها مانند خطوط انتقال برق و غیره است.

نامی ضمن اعلام آماده باش ستاد های پیشگیری ، فرماندهی و پاسخ به بحران استان‌های تحت‌تاثیر هشدار قرمز هواشناسی گفت: با توجه به هشدار های صادر شده و ضرورت حضور نیروهای مدیریت بحران در مناطق کلیه مرخصی و ماموریت ها لغو شده است.

معاون وزیر کشور گفت: مدیران کل ستادهای مدیریت بحران این استان‌ها با اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی، پایداری شبکه های ارتباطی و خدماتی و آماده‌سازی ادوات امدادی بستر را برای پیشگیری و امدادرسانی به موقع آماده کنند.

وی همچنین گفت: اهالی روستا‌های در معرض خطر در مکانی امن اسکان داده شوند تا از حوادث احتمالی در امان باشند‌.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به مردم توصیه کرد از توقف و تردد در بستر رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند و از سفرهای برون شهری و فعالیت های کوهنوردی در استان های تحت تاثیر پرهیز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز