خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورا پیشنهاد شد:

مدیریت مجموعه‌های ورزشی به شهرداری مناطق واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۰۲۶

در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارش پروژه های منطقه ۲۰ شهــرداری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گزارشی در خصـوص محلات و پروژه های منطقه ۲۰ شهــرداری ارائه داد و گفت: این کار براساس نیازسنجی محلات تهران در راستای اجرای طرح رصد صورت گرفته است براین اساس هزار و ۷۴۸ پروژه محلی در سال گذشته به تصویب رسید که ۴۳۲ پروژه غیرمستمر و هزار و ۳۱۶ پروژه نیز مستمر بود که در مجموع سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده بود.

وی با اشاره به پروژه های توسعه محلی شهرداری منطقه ۲۰ و پیشرفت ۸۷ درصدی این طرح ها تصریح کرد: پروژه های مستمر این منطقه ۱۰۱ مورد و پروژه های غیرمستمر نیز ۱۸ مورد بوده که ۳۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح ها پیش بینی شده بود.

صادقی گفت: احداث یک مجموعه گردشگری در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در منطقه ۲۰ اجرا می شود. ضمن تقدیر از شهرداری منطقه ۲۰ برای اجرای طرح ها، باید بگوییم که وقتی به برخی مناطق مراجعه می کنیم و علت عدم اجرای طرح ها را جویا می شویم می گویند که یک عضو شورا با این طرح موافقت نداشته و این در حالی‌ست که مراحل قانونی و تصویب را گذرانده اند.

وی تاکید کرد: تقاضای من این است که اگر کمیسیون ها نظری در خصوص پروژه ها دارند اعلام کنند تا بتوانیم در ارزیابی ها نمره کمی به مناطق ندهیم.

در ادامه مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با تأکید بر اینکه به شهرداری مناطق اختیاراتی داده ایم اما مجموعه های ورزشی را به آنها نسپرده ایم، گفت: تقاضای من این است که مدیریت مجموعه های ورزشی به شهرداری مناطق واگذار شود تا دست مناطق در این زمینه باز باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح های گردشگری منطقه ۲۰ باید از وزیر میراث فرهنگی دعوت کنیم که گزارشات لازم را در خصوص اقدامات این منطقه ارائه دهد، گفت: یکی دیگر از مشکلات شهرری موضوع بازچرخانی آب است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا مشکلات مردم این منطقه در این بخش نیز برطرف شود.

سپس سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از شهرداری منطقه ۲۰، خاطرنشان کرد: ساختمان ایوان ری سه بار افتتاح شده اما مردم هنوز نمی توانند از فضا استفاده کنند؛ این پروژه ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید به چرخه خدمت رسانی وارد شود.

وی ادامه داد: برای مجموعه بی بی شهربانو انتقاداتی داشتیم که پس از پیگیری ها اتفاقات خوبی در مورد کارخانه سیمان روی داد و تغییراتی در مدیریت این کارخانه ایجاد شد و نگاه مثبت تری به مجموعه معنوی و فرهنگی بی بی شهربانو دارند.

در ادامه بررسی پروژه‌ های منطقه ۲۰ در جلسه امروز شورای شهر مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه در زمان سقوط کودکی به چاه و جان باختن او اعضای شورا و دادستانی در محل حضور داشتند، گفت: تلاش های شورا و شهردار تهران بر این بود که موضوع مرتفع شود و ما در طرح نجم شاهد این هستیم که رفع مسائل حقوق عامه در تعامل کمیسیون نظارت و دستگاه قضایی، در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: وضعیت ایوان ری علیرغم اینکه آماده شده، متوقف است و باید فورا دنبال شود تا شاهد گره گشایی از مشکلات مردم در قبله تهران باشیم.

در ادامه علیرضا نادعلی سخنگوی شورا نیز با بیان اینکه یکی از اقدامات شهردار منطقه ۲۰ تعامل مثبت با نخبگان فرهنگی این منطقه است، خاطرنشان کرد: شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی به ویژه در محله دولت آباد منطقه ۲۰ به طور مداوم با نخبگان فرهنگی در ارتباط هستند که جای تقدیر دارد.

در انتهای این بخش از جلسه شورا سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران با بیان اینکه چند اتفاق مثبت در تأمین پارکینگ پیش بینی شده است، گفت: مقدمات ساخت یک پارکینگ با پنج هزار واحد پیش بینی شده که مشکلاتی در خصوص حقوق مشارکتی داریم که در جلسه فردا بررسی می شود و این نوید را می دهیم که با افتتاح پارکینگ در سال آینده، مشکل اساسی شهرری در این زمینه حل می شود.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی پارکینگ ۴۶۰ واحدی در خیابان آستانه و در نزدیکی حرم مطهر نیز در حال انجام است، گفت: همچنین علاوه بر این پارکینگ هزار و ۲۰۰ واحدی در خیابان فداییان اسلام به صورت مشارکتی اجرایی خواهد شد.

ناظم رضوی با بیان اینکه چهار ایستگاه خط ۶ در منطقه ۲۰ در حال پیگیری است، اظهار کرد: دو ایستگاه تا پایان امسال و دو ایستگاه دیگر نیز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه ۱۲ پروژه اساسی در نفرآباد اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: پروژه شهید رجایی در این منطقه در حال اقدام است و برای بازچرخانی آب نیز به دنبال رفع مشکلات هستیم.شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه موانع زیادی در طرح های میراث فرهنگی وجود داشت، یادآور شد: پهنه های میراث فرهنگی قدمت چند هزار ساله دارند لذا حمایت از پروژه های هویتی و میراثی شهر ری در دستور کار ما بوده و هست.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده برای کانال عباس آباد، شهروندانی که در منطقه محروم عباس آباد زندگی می کنند به شدت از اقدامات دوره ششم مدیریت شهری رضایت دارند.

در انتها مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه با سازمان بازرسی کل کشور، گفت: مشکلات در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که در کارگروه های تخصصی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز