خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اعلام کرد:

پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه‌های توسعه محلی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۷۹۳

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه‌های توسعه محلی گفت: به بار نشستن پروژه‌های توسعه محلی که براساس نیازسنجی محلات صورت گرفته و سبب رضایت و خشنودی شهروندان شده است، نشان از آن دارد که این مسیر، مسیر درستی است و باید ادامه‌دار باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نخستین گام از پایش طرح رصد در راستای به ثمر نشسن کدپروژه‌های تعریف‌شده توسعه محله‌ای، از منطقه ۲۰ بازدید کردند. 

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند و میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورا به همراه سید محمد ناظم رضوی، شهردار منطقه ۲۰ در این بازدید حضور داشتند.

در این بازدید کدپروژه‌هایی که بر اساس طرح رصد به عنوان پروژه توسعه محله‌ای دارادی ردیف و اعتبار مصوب در بودجه شده بودند، مورد بازدید قرار گرفت.

احمد صادقی در جریان این بازدید گفت: سال گذشته کمیسیون برنامه و بودجه طرحی را به عنوان طرح رصد به اجرا گذاشت که براساس آن پروژه‌های توسعه محله‌ای براساس نیاز شهروندان تعریف شد، یعنی خود محلات نیازهایشان را از طریق معتمیدن مطرح کردند و این پروژه‌ها تعریف و در بودجه سنواتی برای آنها اعتبار اختصاص داده شد. 

وی ادامه داد: امروز در اولین بازدید دوره‌ای که با هدف پیگیری اجرای این پروژه‌ها از منطقه ۲۰ به عنوان جنوبی‌ترین منطقه تهران صورت گرفت، شاهد به بار نشستن این پروژه‌ها و صد البته رضایت شهروندان بودیم که نشان می‌دهد اجرای پروژه‌ها براساس نیازسنجی شهروندان، اقدام درست و به هنگامی بوده است.

صادقی افزود: امروز پروژه‌هایی را مشاهده کردیم که سال گذشته وجود نداشتند، نظیر مرکز ورزش، نوآوری و خلاقیت شهردخت که مختص دختران است و یک مرکز مجهز و مورد نیاز دختران منطقه ۲۰ بود و شکر خدا که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته برخی پروژه‌ها به سبب این که نیاز به ارتباط و هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی نظیر وزارت میراث فرهنگی دارد، پیشرفت چندانی نداشته است، اما عمده پروژه‌ها به پیشرفت بیش از ۸۶ درصد رسیده است که جای تقدیر از عوامل شهرداری دارد.

صادقی همچنین در بازدید از مجموعه ورزشی آوینی (زمین چمن فوتبال) با ابراز گلایه از سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: این مجموعه‌ها براساس درخواست شهروندان و برای شهروندان ساخته شده و لذا باید در اختیار آنان قرار گیرد، سازمان ورزش باید در هماهنگی با شهرداری منطقه ساز و کاری ایجاد کنند که از این مجموعه‌ها به نحو احسن استفاده شود، نه آن که مجموعه‌ای آماده بهره‌برداری باشد، اما مورد استفاده قرار نگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه ۲۰ بیشترین کدپروژه‌ها توسعه محله‌ای را دارا هست با ۱۰۲ کدپروژه و لذا از این منظر دارای اهمیت فراوان است.

صادقی همچنین در بازدید از توسعه و نوسازی محله نفرآباد، سرپوشیده کردن کانال محله عباس‌آباد، احداث سایت لک‌لک‌ها، ایجاد قطب فرهنگی، گردشگری بی‌بی شهربانو گفت: این پروژه‌ها همه براساس نیازسنجی شهروندان خود محلات صورت گرفته است و امروز شاهد هستیم که خود شهروندان نیز از اجرای این پروژه‌ها ابراز رضایت می‌کنند. نظیر سرپوشیده کردن کانال محله عباس‌آباد که هم سبب رفع بوی بد این محله و هم سبب ارتقا ایمنی شهروندان در رفت‌وآمدهایشان شده و چه اقدامی مهمتر و بهتر از این است.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر تهران به جد به دنبال اجرای درخواست‌ها و بر طرف ساختن نیاز شهروندان هستند و با قدرت و همیت تمام پیگیری طرح رصد در مناطق را در دستور قرار خواهند داد و برای تعریف پروژه‌های آینده نیز همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز