خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر مطرح شد؛

ورود سازمان بازرسی شهرداری تهران به مساله تعطیلی ۱۰ سینمای باغ کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۹۵

امروز در صحن شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان فرهنگی هنری شهرداری پایتخت برای سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹، موضوع زیان انباشته این سازمان در سال‌های گذشته مطرح شد و همچنین قرار شد که سازمان بازرسی شهرداری تهران به مساله تعطیلی ۱۰ سینمای باغ کتاب و بررسی وضعیت این سینماها ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در یکصد و چهلمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت، گزارش حسابرس از وضعیت مالی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ را بررسی کردند و در جریان بررسی این گزارش، محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص وضعیت حسابرسی سازمان‌ها، شرکت‌ها و واحدهای تابعه شهرداری گفت: حسابرسی‌ها برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ از سال گذشته آماده است، اما به دلیل دستور جلسات زیادی که وجود داشت بررسی بخشی از آنها به سال جاری موکول شد.

وی با بیان این که گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۰ نیز آماده شده است، گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک بررسی گزارش‌های حسابرسی هستیم و باید برای حل این مشکل کاری انجام دهیم. 

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران نیز درباره گزارش حسابرس شورا از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گفت: برای سازمان فرهنگی هنری هشت مورد تکلیف مشخص کردیم که اولین آنها تعیین تکلیف مالیات این سازمان تا پایان سال جاری است.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید رعایت استانداردهای حسابرسی را در دستور کار قرار دهد، ادامه داد: این سازمان همچنین باید شرکت‌های فرعی خود را تعیین تکلیف کند و در مورد ارزیابی ملک طرشت نیز تعیین تکلیف لازم را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که سازمان فرهنگی هنری باید در مورد ریز تمام اموال منقول و غیرمنقول و همچنین پروژه باغ کتاب به شورای شهر گزارش دهد، گفت: زیان انباشته سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران زیاد است و باید رفع شود. همچنین این سازمان باید اطلاعات دارایی‌هایش را به‌روزرسانی کرده و در اختیار شورا قرار دهد و به موضوع بدهی یک سازمان زیر نظر باغ کتاب نیز ورود کرده و آن را تعیین تکلیف کند.

پس از بیان اظهارات اعضای شورای شهر تهران، مهرداد باقری، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به پشت تریبون شورا رفت و گفت: عمده زیان انباشته سازمان به علت کسری بودجه بوده است که به لطف خدا و با کمک اعضای محترم شورا، برای سال ۱۴۰۲ بودجه خوبی برای این سازمان در نظر گرفته شده است. همچنین وضعیت مالیاتی این سازمان به‌روزرسانی شده است و بخشی از مالیات‌هایی که در گزارش حسابرس آمده، تسویه شده است. 

وی با بیان این که موضوع پروژه باغ کتاب پیچیده است و بنا به دستور شهردار تهران این پروژه باید به سازمان فرهنگی و هنری منتقل شود، گفت: در مورد وضعیت ۱۰ سینمای باغ کتاب نیز باید عنوان کنم که سازمان بازرسی شهرداری تهران به وضعیت این سینماها ورود پیدا کرده و ما در حال انعقاد یک تفاهم سه‌جانبه با پیمانکار و سازمان بازرسی در حال انعقاد هستیم تا بتوانیم هر چه زودتر مراسم بازگشایی ۱۰ سینمای باغ کتاب را با حضور اعضای شورای شهر برگزار کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: متاسفانه به دلیل اختلافات موجود، این ۱۰ سینما در حال حاضر همچنان بسته هستند، این در حالی است که مدیران سینمایی کشور بارها اعلام کرده‌اند که مایل هستند مراسم جشنواره فیلم فجر را در این محل برگزار کنند. 

گفتنی است، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بیان این اظهارات در نهایت به گزارش حسابرس درمورد وضعیت مالی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ سازمان فرهنگی و هنری رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز