خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

بازسازی صحنه جرم تخریب یک قهوه‌خانه در خیابان خوش تهران+ عکس

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۳۰۳

سه شروری که اسفندماه ۱۴۰۱ به جهت درگیری با یکی از اراذل و اوباش تهران به قهوه‌خانه‌ای در خیابان خوش هجوم برده و بخشی از وسایل مغازه را تخریب و سرقت کرده بودند، امروز برای بازسازی صحنه جرم به محل حادثه منتقل شدند و به جرایم ارتکابی اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسفندماه سال گذشته، چهار نفر از اراذل و اوباش به بهانه درگیری و زهر چشم گرفتن از یک اوباش دیگر، به قهوه‌خانه‌ای در محدوده خیابان خوش تهران هجوم بردند و اقدام به تخریب و سرقت وسایل مغازه کردند. البته صاحب قهوه‌خانه با مقداری تاخیر از این افراد اعلام شکایت کرد، اما به محض باز شدن پرونده در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار نیروهای پلیس قرار گرفت و اوایل هفته جاری این افراد در کمتر از سه روز بعد از باز شدن پرونده، دستگیر شدند. 

صبح امروز نیز به دستور مقام قضایی، بازسازی صحنه جرم در محل قهوه‌خانه انجام شد و سه متهم دستگیرشده در این پرونده ضمن حضور در محل کسب، به جرایم ارتکابی از جمله تخریب اموال قهوه‌خانه، سرقت وسایل مغازه، اوباش‌گری در محل و همچنین نگهداری از اقلام ممنوعه نظیر سلاح جنگی، قمه، مشروبات الکلی و کوکائین در مخفیگاه خود اعتراف کردند. این افراد ضمن ابراز ندامت از اعمال مجرمانه خود، در فرآیند بازسازی صحنه، نحوه ورود به قهوه‌خانه با شکستن درب آن و ایجاد درگیری با کارگران و تخریب وسایل مغازه را توضیح دادند و تاکید کردند که این اقدامات را برای زهر چشم گرفتن از یکی از اوباش دیگر منطقه انجام داده بودند. 

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره جزئیات این پرونده توضیح داد: اواخر سال گذشته تعدادی از اراذل و اوباش به دلیل اختلافات گروهی که با یکی از از اوباش دیگر داشتند و پاتوق او در این قهوه‌خانه بوده است، در ساعت ۶:۳۰ صبح روز حادثه به این مغازه مراجعه کردند و ضمن تخریب درب قهوه‌خانه، بخشی از وسایل موجود در آن را نیز تخریب کردند و همچنین بخشی از وسایل و قلیان‌های مغازه را به سرقت بردند. 

وی افزود: در زمانی که این افراد به قهوه‌خانه مراجعه کردند، اوباش مد نظر آنها در مغازه حضور نداشت، اما این اراذل و اوباش دو کارگر این مغازه را که در طبقه بالای قهوه‌خانه در حال استراحت بودند، تهدید کردند و سپس به تخریب و سرقت اموال مغازه دست زدند. 

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: علاوه بر سه متهم حاضر در صحنه، یک فرد راننده این اراذل و اوباش بوده است و این چهار نفر در صبح روز حادثه همراه یکدیگر به وسیله یک خودروی ۲۰۷ به محل حادثه مراجعه کردند و شرارت‌های خود را انجام دادند. 

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: به واسطه این که صاحب قهوه‌خانه از قبل این اراذل و اوباش را نمی‌شناخت و این افراد عمدا برای زهر چشم گرفتن از اوباش حریف خود اقدام به تخریب وسایل قهوه‌خانه کرده بودند، صاحب مغازه در اعلام شکایت مقداری تعلل کرد، اما به محض این که پرونده به سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ وصول شد، رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت و در کمتر از سه روز این افراد در مخفیگاه خود دستگیر شدند و به جرایم ارتکابی‌شان اعتراف کردند. 

راستی در ادامه توضیحات خود خاطرنشان کرد: در مخفیگاه این اراذل و اوباش، اقلام ممنوعه اعم از ماده مخدر کوکائین، سلاح جنگی کمری، فشنگ، تیر ساچمه‌ای مشروبات الکلی، قمه و چاقو کشف شد و نگهداری از این اقلام نیز به کلکسیون جرایم این افراد اضافه خواهد شد تا مجازات سنگین‌تری در محاکم قضایی برایشان در نظر گرفته شود. 

وی در ادامه گفت: افراد دستگیرشده همگی جزو اراذل و اوباش منطقه هستند و برادر یکی از آنها نیز جزو اراذل سطح یک تهران است. هر سه نفری که در این پرونده دستگیر شده‌اند، سابقه درگیری، شرارت، قمه‌کشی و کلاهبرداری را در کارنامه قضایی خود را دارند. 

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: امروز پیرو دستور قضایی برای بازسازی صحنه، این افراد به محل کسب مورد نظر در خیابان خوش انتقال داده شدند و مراتب بازسازی صحنه به مراجع محترم قضایی انعکاس داده خواهد شد. نوع جرم و اعتراف به جرم این افراد به همراه تجهیزات ممنوعه‌ای که از مخفیگاه آنها کشف شده است، همگی دال بر این است که این افراد هم سارق، هم موادفروش و هم اراذل و اوباش هستند و کلکسیونی از جرایم را در کارنامه قضایی خود دارند. 

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: اراذل و اوباش باید بدانند که پلیس تهران با عزم راسخ‌تر و جدی‌تر در سال جدید کار خود را ادامه می‌دهد و ما با هر کدام از اوباشی که در هر گوشه‌ای از شهر و کشور شرارت می‌کنند، برخورد خواهیم کرد و تا کنون در سطح جمهوری اسلامی ایران هیچ اراذل و اوباشی نبوده است که جرمی انجام داده باشد، اما دستگیر نشده باشد. 

وی در پایان تصریح کرد: ما همچنان با قاطعیت به دنبال دستگیری اراذل و اوباش هستیم و این افراد بدانند که هیچ پرونده‌ای در این زمینه روی دست پلیس نمی‌ماند و این هشدار را به اوباش می‌دهیم که نمی‌توانند از چنگال قانون بگریزند. 

بازسازی صحنه جرم تخریب یک قهوه‌خانه در خیابان خوش تهران+ عکس

بازسازی صحنه جرم تخریب یک قهوه‌خانه در خیابان خوش تهران+ عکس

بازسازی صحنه جرم تخریب یک قهوه‌خانه در خیابان خوش تهران+ عکس

بازسازی صحنه جرم تخریب یک قهوه‌خانه در خیابان خوش تهران+ عکس

بازسازی صحنه جرم تخریب یک قهوه‌خانه در خیابان خوش تهران+ عکس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز