خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جزئیات افزایش مزایا و تسهیلات بازنشستگان شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲/ تلاش برای افزایش وام ضروری به ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۰۵

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ضمن تشریح جزئیات افزایش مزایا و تسهیلات درنظرگرفته‌شده برای بازنشستگان شهرداری در سال ۱۴۰۲ گفت: با توجه به این که رقم ۱۰ میلیون تومان که در سال‌های گذشته به عنوان وام ضروری به بازنشستگان شهرداری پرداخت می‌شد، قطعا رقم پایینی به حساب می‌آید، در تلاش هستیم تا در سال جدید مبلغ این وام را به ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

«جواد مالکی» مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین موضوعات مربوط به افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ توضیح داد: در سال جدید علاوه بر افزایش سنواتی حقوق مبنای بازنشستگان شهرداری، براساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر، رقم یک میلیون تومانی را به عنوان حقوق مکمل برای بازنشستگان قبل از سال ۹۱ شهرداری تهران در نظر گرفته‌ایم که به همراه میزان افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان، تا حدی باعث ترمیم بیشتر مستمری آنها خواهد شد. 

وی در توضیح بیشتر گفت: پیش از این یک صندوق تکمیلی برای بازنشستگان شهرداری در نظر گرفته شده بود و عزیزانی که بعد از سال ۹۱ در شهرداری تهران بازنشسته شده بودند، براساس میزان کسوری که پرداخت کرده بودند، مقداری به عنوان حقوق مکمل به مستمری بازنشستگی آنها افزوده می‌شد، اما تا سال گذشته این حقوق مکمل برای بازنشستگان قبل از سال ۹۱ شهرداری پیش‌بینی نشده بود، ولی براساس تبصره در‌نظرگرفته‌شده در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری توسط شورای شهر تهران، در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک میلیون تومان در هر ماه علاوه بر افزایش حقوق سنواتی برای بازنشستگان قبل از سال ۹۱ شهرداری در نظر گرفته می‌شود. برای بازنشستگان بعد از سال ۹۱ نیز در صورتی که میزان حقوق مکمل آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد، افزایش این بخش از حقوق بازنشستگی آنها در سال جدید تا یک میلیون تومان ترمیم خواهد شد. 

این مقام مسئول در شهرداری تهران تاکید کرد: در سال‌های بعدی نیز رقم در نظرگرفته‌شده به عنوان حقوق مکمل بازنشستگان شهرداری براساس میزان افزایش‌های سنواتی مستمری بازنشستگان شهرداری تهران، افزایش پیدا خواهد کرد. 

از افزایش ضریب حق مسکن تا ارائه بسته خرسندساز به بازنشستگان شهرداری 

مالکی همچنین به افزایش ضریب حق مسکن بازنشستگان شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد کارکنان شاغل شهرداری حق مسکن دریافت می‌کردند، ولی امسال با موافقت شورای اسلامی شهر، ضریب حق مسکن بازنشستگان به ۱۰۰ درصد ضریب حق مسکن افراد شاغل در شهرداری تهران افزایش یافته و میزان افزایش سنواتی ضریب حق مسکن در سال ۱۴۰۲ نیز در این رقم لحاظ شده است. 

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ادامه داد: تداوم تخصیص سبد کالا به بازنشستگان شهرداری که همه‌ساله بین این عزیزان توزیع می‌شود نیز از دیگر برنامه‌های سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ است. امسال همچنین با توجه به کاهش محسوس میزان شیوع کرونا نسبت به سال‌های گذشته،  برگزاری تورهای مسافرتی و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ویژه بازنشستگان بیشتر از چند سال اخیر در دستور کار ما قرار خواهد گرفت. علاوه بر این‌ها در سال ۱۴۰۲ بسته‌های خرسندساز پیش‌بینی‌شده برای شاغلان شهرداری نیز متناسب با شرایط بازنشستگان، برای آنها هم در نظر گرفته خواهد شد. 

وی در ادامه اظهار داشت: خرید اقساطی از فروشگاه‌های اتکا و در فاز بعدی فروشگاه‌های شهروند، برگزاری برنامه‌های شاد در برج میلاد و پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود حداقلی از جمله مواردی است که در بسته‌های خرسندساز سال ۱۴۰۲ برای بازنشستگان محترم شهرداری تهران براساس بسته‌های در نظرگرفته‌شده برای کارکنان شهرداری، تطبیق داده خواهد شد. 

پرداخت وام ضروری به ۳۰۰۰ بازنشسته شهرداری در یک سال و نیم گذشته 

مالکی درباره رقم پیش‌بینی‌شده برای وام ضروری بازنشستگان شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ نیز توضیح داد: در سال‌های گذشته سازمان بازنشستگی شهرداری، تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی را به عنوان وام ضروری به بازنشستگان پرداخت می‌کرد. در شروع دوره جدید مدیریت شهری پایتخت، ۳ هزار بازنشسته در نوبت دریافت وام ضروری بودند که در یک سال و نیم گذشته، تسهیلات مربوطه تقریبا به همه این افراد پرداخت شده است و در حال حاضر تعداد بازنشستگان پشت نوبت دریافت وام ضروری به نزدیک صفر رسیده‌اند. 

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به این که رقم ۱۰ میلیون تومان که در سال‌های گذشته به عنوان وام ضروری به بازنشستگان شهرداری پرداخت می‌شد، قطعا رقم پایینی به حساب می‌آید، در تلاش هستیم تا در سال جدید مبلغ این وام را به ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش دهیم. همان‌طور که تا پیش از شروع مدیریت شهری جدید، رقم بیمه عمر برای بازنشستگان زیر ۷۰ سال مبلغ ۷ میلیون تومان و برای بازنشستگان بالای ۷۰ سال مبلغ ۴.۵ میلیون تومان بود، اما در سال ۱۴۰۱ این رقم را به ۳۰ میلیون تومان افزایش دادیم و در سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ بیمه عمر بازنشستگان شهرداری به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. 

وی در ادامه عنوان کرد: تا پیش از شروع دوره جدید مدیریت شهری، منازل بازنشستگان شهرداری تهران فاقد بیمه آتش‌سوزی بود، اما در سال گذشته، بیمه آتش‌سوزی منزل را برای تمام بازنشستگان محترم در نظر گرفتیم تا امنیت خاطر بازنشستگان و خانواده‌های آنها بیشتر شود. در سال جدید و سال‌های بعد از آن نیز برنامه‌های حمایتی بیشتری را برای افزایش آرامش بازنشستگان محترم شهرداری تهران اجرا خواهیم کرد. 

از هیچ تلاشی برای ترمیم حقوق بازنشستگان شهرداری دریغ نمی‌کنیم 

مالکی درباره ترمیم مستمری بازنشستگان شهرداری تهران نسبت به بازنشستگان کشوری، توضیح داد: در زمانی که قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شد، تلاش مسئولان وقت سازمان بازنشستگی شهرداری این بود که هیچ‌گونه عقب‌ماندگی در ترمیم حقوق بازنشستگان شهرداری نسبت به بازنشستگان کشوری ایجاد نشود و ادعای مسئولان وقت سازمان بازنشستگی شهرداری این است که چنین اتفاقی رخ نداده است. 

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ادامه داد: مسئولان وقت سازمان بازنشستگی شهرداری مدعی آن هستند که در آن زمان کمیته‌ای را تحت عنوان کمیته تطبیق حقوق بازنشستگان تشکیل دادند و با هماهنگی اداره‌کل سرمایه انسانی شهرداری تهران، میزان ترمیم حقوق بازنشستگان شهرداری تهران براساس قانون همسان‌سازی را حتی بیشتر از بازنشستگان کشوری اعمال کردند. با این حال، اکنون هنوز هم اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود دارد، ولی ما آمادگی داریم که اگر دوستان بازنشسته احساس می‌کنند که می‌توان همچنان براساس قانون همسان‌سازی، افزایشی را در حقوق آنها اعمال کرد، حتما این موضوع را پیگیری کنیم. 

این مقام مسئول در مدیریت شهری پایتخت گفت: بازنشستگان محترم باید توجه داشته باشند که موضوع همسان‌سازی در نظام مدیریت خدمات کشوری با مساله همسان‌سازی در نظام هماهنگ پرداخت‌ها دارای تفاوت‌های اساسی است که همین مساله باعث ایجاد اختلاف نظرهای کارشناسی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان شهرداری تهران براساس قانون همسان‌سازی شده است. با این حال، اگر بازنشستگان محترم نظر خاصی در این زمینه داشته باشند، می‌توانند موضوع را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم براساس دستور شهردار محترم تهران، از تمام مسیرهای قانونی برای افزایش حقوق بازنشستگان محترم شهرداری استفاده کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: تا کنون در جلساتی که با دوستان کانون بازنشستگان شهرداری تهران برگزار کرده‌ایم، گلایه‌ای را در خصوص لزوم افزایش حقوق‌ها براساس قانون همسان‌سازی مطرح نکرده‌اند، اما اگر هم نقد یا پیشنهادی در این زمینه به ما اعلام شود، حتما موضوع را از طریق اداره‌کل سرمایه انسانی شهرداری تهران و سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیگیری خواهیم کرد و از تلاش برای انجام هرگونه عملی که بتواند باعث ترمیم حقوق بازنشستگان شهرداری شود، دریغ نخواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز