خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

۵۲ درصد از پوشش حوادث امدادی مربوط به سوانح جاده ای است/ مشارکت بیش از ۱۰ هزار داوطلب در حوزه جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۸۵۹

سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر گفت: تا به حال ۱۵۲۰ عملیات امداد و نجات انجام شده و ۷۹۷ عملیات مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است که ۵۲ درصد پوشش حوادث امدادی را در برمی گیرد.

«وحید سلیمی» سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر درگفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین آمار از عملیات و امداد و نجات در ایام نوروز بیان کرد: تا به حال ۱۵۲۰ عملیات امداد و نجات انجام شده که در این عملیات‌ها ۲۵ هزار و ۸۷۲ نفر امدادرسانی شده اند. 

سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۷۹۷ عملیات مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است که ۵۲ درصد پوشش حوادث امدادی ما را در برمی گیرد. همچنین ۶۳۷ نفر انتقال به مراکز درمانی داشتیم و ۱۴۹۴ نفر نیز اسکان اضطراری دریافت کرده اند. 

سلیمی گفت: در این مدت ۸۸۷۶ نفر درمان در محل حادثه دریافت کردند و ۱۴۱ عملیات نجات فنی انجام شده و ۶۸۳ نفر رهاسازی شده اند. 

او در مورد فعالیت‌های سازمان جوانان هلال احمر و ارائه خدمات بشر دوستانه نیز اظهار کرد: در مجموع ۵۷۷ هزار و ۸۵۸ نفر خدمت از گروه‌های سحاب، خیمه‌های نماز، غرفه‌های دوستدار کودک و پویش بهرفت ارائه شده است که برای این امر ۱۰ هزار و ۴۳۲ نفر داوطلب تا به امروز در حوزه جوانان مشارکت داشته اند. 

به گفته سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر در حوزه پویش هلال احمر ۴۶ هزار و ۴۶۶ بسته معیشتی با مشارکت مردم و خیرین تامین شده و در مناطق کمتر برخوردار بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است. 

او افزود: مراکز درمانی هلال احمر در طول روز بیش از ۱۳ هزار و ۷۹۳ نفر خدمت ارائه داده‌اند و مراکز توانبخشی ما نیز به ۳۰۳ نفر خدمت کرده اند. آمار مراجعه کنندگان به داروخانه‌های هلال احمر در سراسر کشور نیز ۳ هزار و ۳۴۲ نفر بوده اند. 

سلیمی با تاکید به ادامه دار بودن موج بارندگی‌ها در کشور توصیه کرد: مسافران و هم وطنان لازم است هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از اسکان کنار رودخانه‌ها جدا خودداری کنند. تخلفاتی مانند حرکات مارپیچی در جاده‌ها و سرعت غیرمجاز نداشته باشند. همچنین لازم است جعبه کمک‌های اولیه و جیره خوراکی خشک در ماشین داشته باشند تا در شرایطی که با ترافیک سنگین مواجه می‌شوند، مشکلی برایشان پیش نیاید. 

او افزود: از هم وطنان درخواست می‌کنیم اگر مسیری توسط پلیس راهور بسته شده بود، اصرار به عبور از آن مسیر نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز