خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

۵۵ درصد عملیات امداد و نجات مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است/ بیشترین عملیات‌ها در اصفهان، فارس و مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۷۷

سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر گفت: ۷۳۸ مورد عملیات امداد و نجات طی ۵ روز اخیر داشتیم که ۵۵ درصد آن مربوط به حوادث جاده‌ای بوده و کل عملیات‌های ما نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

«وحید سلیمی» سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین آمار امدادرسانی با آغاز سفرهای نوروزی توضیح داد: ۱۰ هزار و ۲۳۷ نفر از خدمات امداد و نجات ما در ۵ روز اخیر استفاده کرده اند؛ ۶۸۷ نفر امدادرسانی شده اند، ۳۰۲ انتقالی به مراکز درمانی داشتیم که به دلیل تصادفات جاده‌ای بوده است، ۲۵۷ نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند و ۱۰ هزار و ۱۹۴ نفر درمان در محل حادثه دریافت کردند و ۲۷ نفر به مناطق امن منتقل شدند. 

سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۷۶ مورد نیز رهاسازی و عملیات‌های فنی در تصادفات جاده‌ای داشتیم که ۸۸ نفر از این حوادث رهایی پیدا کردند. در مجموع ۷۳۸ مورد عملیات امداد و نجات طی ۵ روز اخیر داشتیم که ۵۵ درصد آن مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است. کل عملیات‌های ما نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است و بیشترین عملیات‌های امداد و نجات نیز در استان‌های اصفهان، فارس و مازندران صورت گرفته است. 

سلیمی در مورد پویش هلال احمر جهت تامین بسته غذایی برای نیازمندان در ایام نوروز نیز اظهار کرد: ۹ هزار و ۶۳۵ بسته غذایی بین خانوارهای کمتر برخوردار کشور و در مناطق روستایی و حاشیه شهری توزیع شده است. مردم می‌توانند با شماره گیری #۹*۱۱۲* ما را به صورت نقدی کمک کنند. 

او در مورد خدمات حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: ۵۳ هزار نفر از خدمات حوزه جوانان ما در زمینه راهنمای مسافرین و فعالیت بشردوستانه‌ای که ارائه می‌کنند، در قالب تیم‌های سحر و سحاب بهره شدند. در کنار این خدمات برگزاری خیمه‌های نماز را نیز در ایام نوروز داریم. 

سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر با بیان توصیه‌هایی به مسافران در ارتباط با شرایط جوی و بارندگی در جاده‌ها گفت:  هشدارهای بارندگی در ابتدای سال  در کل کشور داده شده و البته در این زمینه تاکید بر استان‌های غربی کشور نیز شده است. 

سلیمی افزود: مسافران نوروزی توجه داشته باشند که با توجه به شرایط جوی، در بستر رودخانه‌ها اسکان نکنند و اگر به مناطق کوهستانی سفر می‌کنند تمام تجهیزات انفرادی برای سفر به این مناطق را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز