خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ترافیک شب گذشته جاده چالوس در کمتر از ۴۰ دقیقه باز شد/ مردم در صورت بسته بودن راه اصرار به ادامه تردد نداشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۷۰۹

سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر گفت: دیروز ۵ تصادف شدید در چالوس داشتیم و دو نفر از هموطنان فوت کردند.

«وحید سلیمی» سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر در مورد محور مواصلاتی جاده چالوس در استان مازندران که شب گذشته شاهد ریزش سنگ بود و منجر به فوت دو نفر از هموطنان شده است، بیان کرد: هلال احمر معمولا در این مواقع مردم را به آرامش دعوت می‌کند و ما به آن‌ها تذکر می‌دهیم که اگر فکر می‌کنند ماشین آن‌ها سوخت کافی ندارد یا حس می‌کنند خیلی هوا سرد است، مدتی در پایگاه‌های ما مستقر شوند و دیشب هم به مردم گفتیم که می‌توانند در پایگاه هلال احمر در شهرستانک که محل اسکان اضطراری است اتراق کنند یا در این مواقع حتی به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم که اگر فکر می‌کنند پتویی لازم دارند، می‌توانیم این تجهیزات را به آن‌ها بدهیم. 

سلیمی ادامه داد: معمولا در شرایطی که ترافیک ایجاد می‌شود، شایعاتی هم بین مردم و سرنشین‌های خودروهایی که منتظر حرکت هستند می‌پیچد و این شایعات دهان به دهان، موجب ترس و وحشت بین مردم می‌شود. 

او افزود: ما سعی می‌کنیم مردم را در این شرایط آرام کنیم تا پلیس راه و اداره کل راهوری نسبت به آوردن لودر، جرثقیل و… اقدام کنند و با اقداماتی که لازم می‌دانند وضعیت راه را بهبود ببخشند. 

سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شب گذشته اول فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز حدود ساعت ۲۳ و ۱۶ دقیقه اقدامات لازم انجام شد و ساعت ۲۳ و ۴۲ دقیقه مسیر کاملا تخلیه شده بود و تصاویر امدادرسانی نیروهای هلال احمر هم موجود است. در آن زمان فقط یک آقای مسنی که نمی‌توانست رانندگی کند در پایگاه ما اسکان پیدا کرد و صبح به همراه خانواده مجدد حرکت کردند و سایر خودروها بعد از باز شدن راه به مسیر خود ادامه دادند. 

سلیمی با بیان اینکه متاسفانه تحمل مردم کم است و به محض اینکه توقفی پیش می‌آید شروع به فیلم برداری می‌کنند که ما در جاده مانده‌ایم و… گفت: در ابتدای جاده همه می‌بینند که مسیر شلوغ است و این حجم ترافیک سنگین طبیعتا با گنجایش جاده چالوس که آن هم حدی دارد موجب کندی و ترافیک می‌شود و این اتفاق طبیعتا برای همه قابل پیش بینی است. 

سخنگوی طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: شب گذشته در بازه زمانی کمتر از ۴۰ دقیقه راه باز شد. همه عوامل خدمات رسان از جمله هلال احمر و سایر عوامل امدادی در محل حاضر بودند. حتی فرمانده پلیس راه در این ایام در کندوان مستقر است و هلال احمر نیز به همین ترتیب استقرار دارد. 

سلیمی با اشاره به حجم تصادفات اظهار کرد: دیروز ۵ تصادف شدید در چالوس داشتیم و دو نفر از هموطنان فوت کردند. برای هرکدام از تصادفات حدود ۴ آمبولانس اعزام شد و  انتقال مصدومان به بیمارستان مدنی کرج که ۷۰ کیلومتر با چالوس فاصله دارد و برگشت ماشین آمبولانس به ترافیک این جاده، حداقل ۲ ساعت طول می‌کشد، اما با این وجود ما آمبولانس‌های رزرو را هم در منطقه گذاشته‌ایم و مشکلی از این بابت وجود ندارد. 

او در آخر عنوان کرد: هموطنان باید تحمل بیشتری داشته باشند. پلیس راه زمانی که راه را برای مدیریت ترافیک می‌بندد، مردم باید همکاری کنند و این بزرگترین معضل ماست. قطعا اقدام پلیس در جهت جلوگیری از خطرات است و شاید جاده در شرایط ناامنی قرار دارد بنابراین در چنین مواقعی مردم نباید اصرار به ادامه تردد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز