خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راه فراجا به ایلنا خبر داد:

فوت کودک سه ساله و دختر جوان به علت ریزش سنگ / ۳۲۵ نفر فوتی در جاده‌های برون و درون شهری از ۲۴ اسفند تا امروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۶۸۴

جانشین رئیس پلیس راه فراجا گفت: در جاده‌های برون و درون شهری بیش از ۳۲۵ نفر از ۲۴ اسفند تا امروز؛ دوم فروردین ماه در اثر سانحه رانندگی فوت کرده اند. بیش از۷۲۵ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند که آمار نگران کننده‌ای است.

سرهنگ «سیاوش محبی» جانشین رئیس پلیس راه فراجا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت جاده چالوس که شب گذشته (اول فرودین ماه) با چالش‌های ترددی روبه رو بود، توضیح داد: شب گذشته به دلیل بارش سنگین برف در محور چالوس، آزادراه تهران-شمال، این محور مواصلاتی از ساعت ۲۱ به صورت رفت و برگشت مسدود شد. 

سرهنگ محبی افزود: حجم سنگین بار ترافیک هم در وسط جاده وجود داشت و به هر ترتیب، جاده برف روبی و نمک‌پاشی شد و این عملیات تا ۴ صبح زمان برد تا بالاخره جاده کاملا تخلیه شود. 

جانشین رئیس پلیس راه فراجا تصریح کرد: شب گذشته در محدوده ولی آباد، به علت ریزش سنگ روی یک پژو پارس، متاسفانه کودکی سه‌ساله و خانمی ۱۸ساله جان خود را از دست دادند. امروز نیز بارش برف و باران ادامه دارد و بنابراین توصیه می‌کنیم هم وطنان بخصوص در جاده چالوس و سایر محورهای کوهستانی توقف نداشته باشند؛ چراکه هر لحظه احتمال خطر ریزش سنگ وجود دارد. 

سرهنگ محبی با بیان اینکه بنابر پیش بینی هواشناسی اکثر استان‌ها مانند اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز و تهران شاهد بارندگی خواهند بود، تاکید کرد: سطح محورها به دلیل این بارندگی‌ها که تداوم هم خواهد داشت لغزنده است و توصیه می‌کنیم هموطنان با سرعت مطمئنه، پرهیز از عجله و شتاب و با صبر و حوصله رانندگی کنند. ضمن اینکه تجهیزات زمستانی مخصوصا زنجیر چرخ باید همراه رانندگان باشد. 

او خاطرنشان کرد: شاید برخی گمان می‌کنند چون فصل زمستان تمام شده نیازی به این تجهیزات نیست، اما باید توجه کرد که شرایط آب و هوایی در محورهای کوهستانی اصلا قابل پیش بینی نیست. کسانی که قصد سفر دارند با آمادگی این کار را انجام دهند و مدیریت سفر داشته باشند. مدیریت سفر یعنی برنامه ریزی مناسب برای زمان شروع سفر، محل‌های توقف، زمان رسیدن به مقصد. طول سفر را باید جزو سفر دانست؛ سفر فقط مبدا و مقصد نیست و طول سفر هم جزو سفر است. 

سرهنگ محبی در مورد احتمال ایجاد محدودیت تردد در برخی محورهای مواصلاتی شلوغ نیز گفت: پیش بینی می‌کنیم در محور چالوس و آزادراه-تهران شمال، در صورتی که حجم ترافیک جنوب به شمال، یعنی تهران به سمت شمال سنگین شود، این محور را دوباره یک طرفه کنیم. البته تا این لحظه که شاهد ترافیک سنگین در محورهای خروجی استان تهران در دوم فروردین ماه نیستیم، ولی دو روز گذشته (۲۹ اسفند و یکم فروردین ماه) بیشترین حجم خروجی و ترافیک را از استان تهران داشتیم. 

جانشین رئیس پلیس راه فراجا در آخر بیان کرد: در جاده‌های برون و درون شهری بیش از ۳۲۵ نفر از ۲۴ اسفند تا امروز؛ دوم فروردین ماه در اثر سانحه رانندگی فوت کرده اند. بیش از ۷۲۵ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند که آمار نگران کننده‌ای است و اصلا خوشایند نیست. برخی از رانندگان با ارتکاب به تخلفات حادثه ساز رانندگی باعث به وجود آمدن تصادفات مرگ بار در جاده‌ها می‌شوند. همچنین در این ایام بیشترین تصادفات در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، فارس، کرمان و اصفهان به وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز