خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش:

آموزش حداقل یک مهارت به دانش آموزان در سال جدید/ ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۷۴

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان بازنگری کلی در مدارس شاهد در سال جدید گفت: از این به بعد دانش آموزان با توجه به سن و مقطع تحصیلی باید حداقل یک مهارت را بیاموزند. ما می‌خواهیم از ظرفیت شیفت‌های بعداز ظهر برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه استفاده کنیم.

«زهرا پناهی روا» مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد تحولات مدارس شاهد در سال جدید بیان کرد: ما قطعا برای سال جدید در مدارس شاهد بازنگری کلی خواهیم داشت. همچنین بحث توانمندسازی دانش آموزان و معلمان را در دستور کار داریم تا به لحاظ تربیتی، آموزشی و… اتفاقات خوبی را در مدارس شاهد رقم بزنیم. 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران ادامه داد: ما همچنین در بحث فرایند تربیتی این مدارس، توجهات ویژه‌ای خواهیم داشت و این توجه در مدارس شاهد دخترانه و پسرانه و مقاطع تحصیلی گوناگون وجود دارد. نگاه ما در مسائل تربیتی با رویکرد تحول خواهد بود و سعی می‌کنیم در بازنگری مسائل تربیتی به نقش و جایگاه غیرمستقیم دانش آموزان به موضوعات تربیتی بپردازیم تا خودشان با این مسئله عجین شوند. 

پناهی روا تاکید کرد: ما در جهت اجرایی کردن سند تحول بنیادین که اولویت وزارت آموزش و پرورش است، می‌خواهیم از ظرفیت‌های موجود در مدارس شاهد استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد تحول در این مدارس باشیم. 

او ادامه داد: در دستور کار ماست که در سال جدید استعدادیابی بهتری از دانش آموزان داشته باشیم. بحث استعدادیابی در سند بسیار مورد تاکید است و باید دانش آموزان را به بحث مهارت آموزی ترغیب کنیم. 

پناهی روا با بیان اینکه حتما از این به بعد دانش آموزان با توجه به سن و مقطع تحصیلی باید حداقل یک مهارت را بیاموزند، اظهار کرد: ما می‌خواهیم از ظرفیت شیفت‌های بعداز ظهر برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه استفاده کنیم. این کلاس‌ها با هماهنگی اولیای دانش آموزان انجام می‌شود. یکی از بازوهای حمایتی ما در مدارس، اولیا هستند و امیدواریم بتوانیم با کمک آن‌ها در بحث دانش بنیان‌ها و حمایت از فعالیت‌هایی که در این زمینه توسط دانش آموزان انجام می‌شود، طرح‌های خلاقانه بچه‌ها را به کار بگیریم و در راستای عملیاتی شدن سند تحول در مدارس شاهد، گام‌های مثبتی برداریم. 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اهمیت نقش جشنواره‌های دانش آموزی افزود: در جشنواره‌ها و المپیادهای علمی، قرآنی، فرهنگی و هنری باید دانش آموزان خود را در نقش اصلی ببینند، به ویژه باید برای فرهنگ ایثار و شهادت در این جشنواره‌ها ایده‌های تازه‌ای داشت تا به شناخت درست دانش آموزان نسبت به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت برسیم. 

او افزود: دل نوشته‌ها و وصیت نامه‌های شهدا و حتی کتاب‌هایی که برخی از آن‌ها از خود به جا گذاشته‌اند یا روایت بستگان شهیدان موجب دلبستگی و عجین شدن دانش آموزان بخصوص دانش آموزان مدارس شاهد با این مقوله خواهد شد. 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در آخر یادآور شد: ما می‌توانیم اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را از مدارس شاهد آغاز کنیم و از طریق این مدارس موجب گسترش این فرهنگ به سایر مدارس در تمام کشور بشویم و نتایج خوبی از این برنامه ریزی‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز