خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

دانشگاه باید به عنوان واحد تحقیق و توسعه صنایع عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۲۹۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از پایلوت پلنت صنایع غذایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: دانشگاه باید به عنوان واحد تحقیق و توسعه صنایع مختلف عمل کرده و در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات آن‌ها اقدام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، محمدعلی زلفی‌گل در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: با توجه به شعار سال «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» دانشگاه‌ها می‌بایست به عنوان خاستگاه تولید علم، نقش آفرینی ویژه‌ای در تحقق این شعار داشته باشند. 

وی افزود: پیشرفت کشور در گرو توجه و نگاه ویژه به مبحث دانش بنیان شدن حوزه‌های مختلف است. 

وزیر علوم استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور فعال در دانشگاه از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بهره‌مندی از حمایت‌های این صندوق تأکید کرد. 

گفتنی است؛ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ۱۰ شرکت دانش بنیان و ۵۲ هسته و واحد فناور مشغول به فعالیت هستند. 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از پروژه‌های عمرانی، امکانات آموزشی پژوهشی و تحقیقاتی این دانشگاه نیز بازدید کرد. 

وی در بازدید از پایلوت پلنت صنایع غذایی دانشگاه گفت: دانشگاه باید به عنوان واحد تحقیق و توسعه صنایع مختلف عمل کرده و در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات آن‌ها اقدام کنند. 

زلفی‌گل افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با داشتن ظرفیت علمی بالایی که دارد توانسته است نیروهای انسانی توانمند و متخصص زیادی را به جامعه تقدیم کند. وزیر علوم در بازدید از پروژه در حال ساخت آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای دانشگاه گفت: تلاش خواهیم کرد با تخصیص اعتبارات لازم در جهت تکمیل این پروژه و پایلوت پلنت صنایع غذایی اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز