خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس جهاد دانشگاهی؛

نخسین مرکز تلفیق دانش و صنعت کشور در پارک علم و فناوری استان البرز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۹۵۳

نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران با عنوان محل تلفیق دانش و صنعت با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی در پارک علم و فناوری البرز جهاد دانشگاهی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری از این مرکز نوآورانه، گفت: مرکز توسعه و تولید قراردادی که به اختصار (CDMC) نامیده می‌شوند، مدلی موفق در سطح بین‌المللی برای ارتباط بین صنعت و دانش هستند که هدف اصلی آن‌ها عبارت است از کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه در صنایع، افزایش نوآوری در محصولات و فرآیندهای صنایع و تجاری‌سازی فناوری‌های جدید است. 

دهقانی فیروزآبادی، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از این طرح، گامی مهم در حمایت از شتاب‌‍دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه و نوآورانه خواهد بود و دولت هم در راستای حمایت از فناوران دو برنامه اساسی از جمله رفع موانع تولید و همچنین تغییر قوانین و ضوابط برای سرعت بخشیدن به توسعه و تجاری‌سازی محصولات فناورانه را در دستور کار دارد. 

مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا متکی به مردم و بخش خصوصی بود خاطرنشان کرد: امام (ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره محور توسعه را مردم می‌دانند و ما در جهاد دانشگاهی می‌بینیم که مردم و بخش خصوصی می‌توانند محور واقعی توسعه باشند و کار ا را در کمترین زمان و با کیفیت بالا به نتیجه برسانند. 

محمد علیزاده رییس هیات عامل صندوق پژوهش و فناوری البرز نیز در آیین افتتاح نخستین مرکز توسعه و تولیدی قراردادی استان البرز، اظهار کرد: افتتاح این مجموعه همزمان با ولادت حضرت صاحب الامر (ع) ومصادف با یک روز باشکوه برای شیعیان شد. 

وی ادامه داد: هر اقدامی در این مجموعه انجام گرفته به همت و نیت جمعی مسئولان ذیربط انجام شده است. 

رییس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، تصریح کرد: بنا به فرمایشات رهبر انقلاب برای نجات کشور و ارتقاء تولید باید آغوش‌مان را به بخش خصوصی باز کنیم و نمونه آن افتتاح این مجموعه است. 

وی با بیان اینکه یک سال پیش با تفاهم این مجموعه تحویل گرفته شد و کمتر از ۷ ماه ساخته شد، تصریح کرد: ۲۵ سهام دار در کنار ما قرار گرفتند و با اختصاص بودجه و مشورت و راهنمایی توانستیم این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم. 

مهدی عباسی رییس پارک علم و فناوری البرز نیز در حاشیه این رویداد، گفت: این ساختمان با سرمایه‌گذاری و همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مجتمع شهدای جهاد دانشگاهی در چهار طبقه بنا شده است. در این ساختمان ۱۱ شتاب‌دهنده تخصصی در ۱۱ حوزه اصلی و مورد نیاز صنایع استان البرز و با هدف ایجاد پیوند میان دانشگاه و صنعت فعالیت خواهند داشت. 

عباسی خاطرنشان کرد: به همت بخش خصوصی در صندوق پژوهش و فناوریِ استان البرز با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم وفناوری البرز جهاد دانشگاهی، بهره‌برداری از نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی ایران در کشور، آغاز می‌شود. 

رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه مراکز توسعه و تولید قراردادی که به اختصار (CDMC) نامیده می‌شوند، مدلی موفق در سطح بین‌المللی برای ارتباط بین صنعت و دانش هستند که هدف اصلی آن‌ها عبارت است از: کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه در صنایع، افزایش نوآوری در محصولات و فرآیندهای صنایع و تجاری‌سازی فناوری‌های جدید است. 

وی افزود: یازده CDMC مستقر در این مرکز هم‌آفرینی، در حوزه‌های صنعتیِ مختلف از قبیل غذایی، برق و الکترونیک، ساختمانی، شیمیایی، لوازم خانگی و صنایع خلاق فعالیت خواهند داشت. تلاش دست اندرکاران این مجموعه و تمام گروه‌ها و نهادهایی که در پیشبرد و تسریع ساختمان مرکز هم‌آفرینی شهید سلیمانی همکاری داشته اند، ایجاد فضایی مناسب برای بهره برداری نخبگان و پژوهشگران کشور در جهت سربلندی نام جمهوری اسلامی ایران، همچون همیشه در عرصه‌های بین‌المللی است. 

افتتاح و بهره برداری از این پروژه، گامی مهم در حمایت از شتاب‌دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه و نوآورانه خواهد بود. 

گفتنی است در این مراسم سه توافق نامه وموافقت نامه شامل موافقت نامه بین صندوق پژوهش و فناوری البرز و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در خصوص راه‌اندازی مراکز توسعه و تولید قراردادی و توافقنامه همکاری سه جانبه بین صندوق پژوهش و فناوری استان البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان به امضا رسید. همچنین با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس جهاد دانشگاهی و مسئولان ملی و استانی از تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی و نیز نماد دانش و صنعت نیز در این افتتاحیه رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز