خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزارت علوم خبر داد:

انتخاب بیش از ۱۴۰ طرح صنعتی برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۲۹۹

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتخاب بیش از ۱۴۰ طرح صنعتی برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، با توجه به نقش پژوهش و فناوری در توسعه جوامع و اثرگذاری دانشگاه‌ها در این موضوع، لزوم ارتباط آن‌ها با صنایع و دستگاه‌های اجرایی در سال‌های اخیر بیش از پیش پر رنگ شده است. بنیان نهادن اقتصاد کلان کشور بر مبنای دانش و رفع نیازها و مشکلات صنایع داخلی و بی‌نیاز کردن آن‌ها از وابستگی‌های خارجی از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند. 

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، در این خصوص اظهار داشت: اجرای طرح‌ها و تحقیقات پژوهشی در دانشگاه‌ها نقش به‌سزایی در رشد و پیشرفت جامعه دارد. دانشگاه‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به صورت منطقی و هدفمند ارتباط خود با جامعه و صنعت را افزایش دهند. در این مسیر اهمیت مستندسازی و معرفی دستاوردهای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بیش از پیش به چشم می‌آید. لذا دفتر ارتباط با جامعه و صنعت هرساله اقدام به شناسایی و تدوین قراردادهای برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها می‌کند. خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ نیز با مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور تعداد ۱۴۰ طرح معرفی شده است. همچنین کتابی با عنوان طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است. 

گفتنی است کتاب طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور از طریق بخش کتاب‌ها و گزارش‌ها در سامانه ساجد قابل مشاهده و دانلود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز