خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش عالی عراق از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۷۳۲

«نعیم العبودی» وزیر آموزش عالی عراق به همراه حیدر عبد ضهد معاون آموزشی و پژوهشی و دکتر حسنین الساعدی مسئول حوزه ریاست خود از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در ابتدای این جلسه حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن خوشامدگویی و معرفی سازمان به نقش پژوهشکده‌های سازمان در تولید دانش فنی و انتقال آن به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت. 

ایشان با اشاره به تجربه هم زیستی بین پژوهشگران سازمان و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری سازمان اشاره و بیان داشت: با مشارکت اساتید سازمان با شرکت‌های مرکز رشد تعامل علمی خوبی شکل گرفته و توانسته‌ایم در اینجا ایدها را تبدیل به محصول نماییم. 

معاون وزیر گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و صنعتی این مجموعه که برخی از آن‌ها در سطح خاورمیانه منحصر به فرد است ما می‌توانیم این مدل را در کشور عراق پیاده‌سازی نماییم و با مشارکت دو کشور به تعاملات سازنده‌ای دست پیدا کنیم. 

نعیم العبودی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط همکاری علمی دو کشور گفت: توسعه همکاری علمی ایران و عراق، چهره متفاوتی از رابطه کشورهای مسلمان را برای کشورهای غربی ترسیم می‌کند. نعیم العبودی، روابط ایران و عراق را از نظر تاریخی و دینی دیرینه دانست و نزدیکی جغرافیایی و وجود مرز ۱۴۰۰ کیلومتری دو کشور را دلیل دیگری برای تقویت روابط برشمرد. 

وزیر آموزش عالی عراق روابط ایران و عراق تحت تاثیر روابط اجتماعی بین دو ملت است که به این شکل روابط دو کشور را از روابط دیگر کشورها متمایز می‌کند. وزیر اموزش عالی عراق با اشاره به کمک ایران در مبارزه با گروهک داعش در عراق گفت: ایران در آن زمان همه امکانات و فرماندهان و نیروهای خود را برای کمک به عراق فرستاد و نمایی از ارتباط ایران و عراق ترسیم شد که در همکاری و دوستی شهدای بزرگوار ما و شما مخصوصا شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس محسوس است. 

وی تاکید کرد: خون این دو شهید با هم آمیخته است و این نشانه همکاری واقعی دو ملت است. وزیر اموزش عالی عراق گفت: چالش‌های زیادی در برابر دو کشور وجود دارد که باعث می‌شود در عرصه‌های علمی فرهنگی تاریخ و اجتماعی همکاری کنیم. 

وی هدف از این سفر را تبادل تجربیات، پژوهش‌های علمی و تبادل دانشجویان دانست و افزود: عراق درهای دانشگاه‌ها را به روی دانشجویان همه کشورها از جمله ایرانی‌ها باز کرده است و دانشجوهایی که علاقه دارند در رشته‌های زبان، تاریخ و فرهنگ عراق تحصیل کند، می‌توانند وارد دانشگاه‌ها شوند. وی ادامه داد: امسال شعبه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهر مقدس کربلا افتتاح شد. اما تبادل و همکاری دو کشور باید فراگیر و موثرتر باشد مخصوصاً در مورد پژوهش‌های علمی. 

وزیر آموزش عالی عراق گفت: کشورهایی که بر مساله علمی و پژوهشی متمرکز هستند، با فشارهای زیادی روبرو می‌شوند، زیرا کشورهای پیشرفته چنین کشورهایی را نمی‌توان تحت تسلط خود آورند. وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به موضوعات علمی و پژوهشی گفت: توسعه همکاری‌ها در همه قالب‌ها وخواهرخواندگی مراکز علمی دو کشور، چهره و شخصیت مثبتی به کشورهای غربی منعکس کرده و تصویری متفاوت از همکاری کشورهای مسلمان نشان می‌دهد. 

وزیر آمورش عالی عراق با هیات همراه همچنین از بخش‌های مختلف سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، از جمله مرکز توسعه ماهواره زلزله‌شناسی آیات، توسعه ساخت دستگاه دیالیز، دیسک آزمایش فوری (lab on disk)، مرکز میکروارگانیسم‌های ایران و شماری از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم ک فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز