خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی خبر داد؛

برگزاری بزرگترین محفل بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام/ ۴ هزار زیارت اولی تا پایان اسفند به مشهد اعزام می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۳۱۴

معاون پرورشی و فرهنگی از برگزاری بزرگترین محفل بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام خبر داد و گفت: ۴ هزار زیارت اولی تا پایان اسفند به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «اصغر باقرزاده» در نشست مجازی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از برنامه‌های اجرا شده در هفته امور تربیتی از سوی استان‌ها اظهار کرد: برگزاری مطلوب این برنامه‌ها توجه مجموعه آموزش و پرورش و دستگاه‌های بیرونی را به موضوع تربیت جلب کرد این نشان داد که هفته پرکار و بانشاطی سپری شد لذا باید از شما معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها تشکر کنم امیدوارم ثمرات کار شما نتیجه بخش و برای سال جدید موثر باشد. 

وی با بیان اینکه لازم است هماهنگی‌هایی برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در روزهای پایانی سال و ایام نوروز داشته باشیم، افزود: برای این ایام سیاست‌های کلی را اعلام می‌کنیم تا هم راستا، هم افزا و هم جهت کارها را پیش ببریم. 

باقرزاده ادامه داد: لازم است مشارکت دادن دانش آموزان و خانواده‌ها در برگزاری جشن ها، موکب‌ها و توسل به صاحب زمان همچنین برگزاری پویش ها، برگزاری سرودها و همخوانی‌ها در روز نیمه شعبان صورت بگیرد. تلاش داریم با فضاسازی و ایجاد نور امید و نشاط فعالیت‌های این روز را انجام دهیم تا دشمن را در جنگ ترکیبی و ادراکی شکست دهیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی اضافه کرد: نقش ما و شما به عنوان مسئولان تربیتی، پرورشی و فرهنگی در قبال با آسیب‌های اجتماعی بسیار پررنگ است باید تلاش شود با دانش آموزان، معلمان و اولیا گفت و گو انجام دهیم. 

وی خبر داد: در معاونت نیمه شعبان را به سربازان گمنام گره زدیم، امسال برای اولین بار سرود سربازان گمنام تهیه شده است. همچنین در قالب پویشی دانش آموزان می‌توانند دلنوشته و نقاشی‌های خود را در شاد برای ما ارسال کنند. 

وی با اشاره به روز چهارشنبه آخر سال بیان کرد: دانش آموزان باید در این روز از سواستفاده ناجوانمردانه برخی افراد دور نگه داریم، لذا باید آگاهی بخشی موثری در این روز صورت بگیرد لازم است شهرداری ها، بسیج و سپاه این روز را مدیریت کنند تا زمینه‌سازی برای شادی و نشاط دانش آموزان فراهم شود. 

باقرزاده پیشنهاد کرد: در روزهای پایانی سال برای دانش آموزان، جلسات قرآنی، سرود، جشن و مراسم تقدیر همچنین برگزاری مسابقات ورزشی درنظر گرفته شود تا روزهای پایانی برای دانش آموزان همراه با نشاط و شادابی باشد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش به برنامه‌های ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای به وجود آورده است تا مساله روزه را برای دانش آموزان تبیین کنیم. همچنین پاسخگویی به شبهات و گفت و گوهای معنوی با دانش آموزان را انجام دهیم و با کمک روحانیون و مشاوران این امر را به نتیجه برسانیم، البته کانال درنگ در شاد نیز پاسخگوی شبهات دانش آموزان است. 

باقرزاده ادامه داد: بزرگترین محفل بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام برگزار می‌شود. این کار یک اقدام برای فراگیری دانش آموزان و انس آنان با قرآن است که به عنوان یک سیاست اجرا می‌شود. در نظرداریم هر روز ماه رمضان هر دانش آموز، مربی و معلم یک صفحه از جز قرآن را انتخاب و تلاوت کند و ثواب قرائت آن را به روح اموات خود هدیه کند. در نهایت دانش آموز این کار را در کانال مربوطه در شاد به اشتراک می‌گذارد تا در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان و در یک زمان مشخص، سوره‌های قرآن در یک محفل تلاوت شود. 

وی با اشاره به خط ملی نماد گفت: خط ملی ۱۵۷۰ باید تقویت شود بهترین مشاوران باید پاسخگوی سوالات دانش آموزان باشند. باید با ستاد همکاری‌های نماز جمعه ارتباط برقرار شود و کارشناس و مشاوران تربیتی در نمازهای جمعه حضور داشته باشند تا به سوالات حاضرین جواب دهند. 

معاون وزیر همچنین درباره اردوی زیارت اولی‌ها افزود: حدود ۴ هزار زیارت اولی تا پایان اسفند به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که این کار بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز