خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران:

اسامی ۸ هزار زن سرپرست خانوار در سامانه شهرداری تهران ثبت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۴۹۸

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از ثبت اسامی ۸ هزار زن سرپرست خانوار در سامانه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌‌شود، گفت: امروز تمرکز ما بر حیطه کارآفرینی زنان در شهر تهران است. در همین رابطه نمایشگاه زنان و تولید ملی پنجشنبه این هفته برگزار می شود و این فرصتی برای عرضه محصولات زنان ایرانی به ویژه زنان سرپرست خانوار است.

وی ادامه داد: نمایشگاه امسال در بوستان گفتگو برگزار شده و ۱۱۶ کسب و کار و ۲۶۰۰ زن محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۸۱ کوثر در شهر تهران داریم که ظرفیت اشتغال ۱۴۵۱ زن را دارد، ادامه داد: ویژگی نمایشگاه امسال اسن است که غیر متمرکز است و علاوه بر بوستان گفتگو در ده ایستگاه مترو محصولات ۱۴۴۶ نفر از زنان به فروش خواهد رسید و در مجموع در این نمایشگاه ها محصولات ۴۵۰۰ زن به فروش خواهد رسید.

اردبیلی با اشاره به غرفه های فروش محصولات در ایستگاههای مترو گفت: در ایستگاه های تجریش، شریعتی، آزادی، سرسبز، میدان ولی عصر، شهر ری، پارک قیطریه، قائم و شادمان این نمایشگاه ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: ما ۳ الی ۴ مدل کارآفرینی را دنبال می کنیم که یکی از آنها ارتقا و تقویت مشاغل خانگی است.

مدیر کل زنان شهرداری تهران درباره زنان زندانی و زندانیان رای باز گفت: ۱۷۴ نفر از این زنان خدمات مشاوره و مددکاری دریافت کرده اند و ۷۰ نفر از آنها در کوثرها مشغول فعالیت هستند بسیاری از آنها آزاد شده اند و برخی هم همچنان مشغول هستند.

وی درباره موضوع نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: پوشاک حیطه محوری این نمایشگاه است کالای حجاب صنایع چوب و صنایع دستی و چند غرفه مربوط به کوثرهای مواد غذایی است و امید داریم این فرصت برای این زنان و سایر شهروندان موثر باشد. البته باید بگویم نمایشگاه برای شهرداری تهران درآمدزایی نداشته است.

او درباره همزمانی این نمایشگاه با نمایشگاه گل و گیاه گفت: در اسفندماه سال گذشته در همین تاریخ بوستان گفتگو را رزور کرده ایم اما دوستان خدمات شهری قصد داشتند ابتکاری برای شهروندان داشته باشند که در شب عید نمایشگاه گل و گیاه را در بوستان گفت‌وگو برگزار کنند و باتوجه به نگاه حمایتی که به کار زنان سرپرست وجوددارد این نمایشگاه در تاریخ مشخص شده برگزار شود به دلیل شرایط پیش آمده در ماه‌های اخیر بسیاری از این زنان که در فضای مجازی صفحاتی داشتند که لطمات خورده اند و ما تلاش می‌کنیم تا عقب ماندگی فروش آنها جبران شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به حواشی افتتاح های مخصوص بانوان گفت: فرصت برای افتتاح ها بسیار زیاد است و در زمانی که قرار بود پروژه‌های معاونت بانوان افتتاح شود بحث افتتاح پروژه‌های هوای پاک نیز مطرح شد و برهمین اساس ضرورتی ایجاد شد که به دلیل اهمیت هوای پاک افتتاح بوستان بانوان با تاخیر انجام شود.

وی درباره تداوم این نمایشگاه در سایر اوقات سال گفت: غرفه های دائمی در شهر تهران داریم اما هر ماه در برخی مناطق بازارچه های فصلی داریم. در سال آینده در میادین میوه و تره و بار و سایر مناطقی که می توانیم استفاده کنیم این غرفه ها را برگزار می کنیم.

او درباره قیمتهای محصولات عرضه شده در این نمایشگاه گفت: تقریبا ارزیابی که از قیمت های محصولات ارائه شده داشتیم این است که تا حدود ۳۰ درصد از قیمت موجود در بازار ارزانتر ارائه می شود و این در سنوات گذشته هم سابقه داشته و از مردم نیز در سنوات گذشته نظرسنجی شده و این امر تایید شده است.

وی درباره تعداد زنان سرپرست خانوار نیازمند کمک شهرداری گفت: از سنوات گذشته تعداد ۱۵ هزار نفر در سامانه ما در طول سالیان ثبت شده و ما مجددا برای اینکه اطلاعات به روزی داشته باشیم در طی فراخوانی بررسی کردیم و تاکنون ۸ هزار نفر در سامانه ما ثبت شده که زن سرپرست خانوار نیازمند کمک شهرداری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز