خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

تا آمار جان‌باختگان تصادفات به صفر نرسد، نباید آرام بنشینیم/ سامانه «سپهتن» هرچه زودتر راه‌اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۳۲۳

وزیر راه و شهرسازی خواستار راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سامانه «سپهتن» شد و گفت: هدف‌گذاری ما برای کاهش آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی عدد صفر است و تا روزی که تعداد جانباختگان حوادث جاده‌ای به صفر نرسد، نباید آرام بنشینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفدهمین همایش سراسری مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با حضور سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور کشور، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور و شماری از فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی و مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش‌های پلیس راهور فراجا در شهرک آزمایش برگزار شد.‌

وزیر راه و شهرسازی در این همایش با بیان این که در ۱۳ سال گذشته اتفاقات خوبی در کاهش سوانح جاده‌ای رخ داده است، گفت: در سال‌های اخیر راه‌های کشور هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی توسعه پیدا کرده‌اند و در حال حاضر بیشتر انسدادهای راه‌ها مربوط به راه‌های فرعی و روستایی است و دیگر مثل گذشته محورهای اصلی مسدود نمی‌شوند.

مهرداد بذرپاش با اشاره به ارتقای سطح خدمت‌رسانی وزارت راه، سازمان راهداری و سازمان‌ هواشناسی در زمینه حفظ ایمنی ترافیک در جاده‌ها گفت: در حال حاضر رصد جاده‌های کشور به‌صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و همچنین نحوه پیش‌بینی شرایط جوی نسبت به ۲۰ سال قبل قابل مقایسه نیست. البته هنوز هم آمارها در حوزه تصادفات رانندگی قابل قبول نیست و هرچقدر ما و مدیران استانی بیشتر همت کنیم، در زمینه دستیابی به هدف کاهش آمار سوانح و جان‌باختگان و مصدومان ناشی از آن موفق‌تر خواهیم بود.

وی افزود: هدف‌گذاری ما برای کاهش آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی عدد صفر است و تا روزی که تعداد جانباختگان حوادث جاده‌ای به صفر نرسد، نباید آرام بنشینیم. البته تحقق این هدف به ضرورت تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه احتیاج دارد و براساس برنامه هفتم توسعه، در طول اجرای این برنامه باید در تعامل با یکدیگر، آمار جان‌باختگان را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم که این کار سختی نیست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین خواستار راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سامانه «سپهتن» شد و گفت: باید قبول کنیم که در سال‌های اخیر در بحث کنترل‌ها و نظارت‌ها با کمک پلتفرم‌ها و نرم‌افزار‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ایم، اما این روند هنوز کافی نیست و باید سامانه «سپهتن» به‌زودی راه‌اندازی و اجرایی شود. این سامانه اطلاعات کامل‌تری به ما می‌دهد تا با فرد متخلف برخورد کنیم.

رفع ۲۰۰ از ۸۷۷ نقطه آسیب‌زا و پرخطر در جاده‌های کشور

بذرپاش در ادامه صحبت‌های خود به وجود ۸۷۷ نقطه آسیب‌زا و پرخطر در جاده‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ایمن‌سازی نقاط پرخطر جاده‌ای در دستور کار قرار دارد که تا کنون ۲۰۰ نقطه از نقاط پرخطر موجود در جاده‌ها رفع شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برای کاهش تصادفات نیازمند کار جهادی و قرارگاهی هستیم، گفت: با انجام کار قرارگاهی می‌توانیم به هدف خود برای به صفر رساندن آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی در سال‌های آینده و کاهش ۵۰ درصدی این آمار در طول اجرای برنامه هفتم برسیم، قرارگاه یعنی آرایش متفاوت داشتن با اقدامات روزانه‌ای که یک مدیر به معاونان خود ارجاع می‌دهد.

وی ادامه داد: برآوردها حاکی از این است‌ که در نوروز ۱۴۰۲ افزایش سفرها را در پی خواهیم داشت و با توجه به این مساله، در حال حاضر قرارگاه نوروزی در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است و ۱۰۰ ایستگاه را در این قرارگاه در سراسر محورهای مواصلاتی تعریف کرده‌ایم و برنامه‌‌های فرهنگی و متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت. همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا کام مردم در ایام نوروز شیرین شود.

بذرپاش با بیان‌ اینکه چند رویداد از جمله نوروز در کشور وجود دارد که همواره مورد توجه مردم است، عنوان کرد: انجام سفر از جمله سفرهای نوروزی فرهنگ خوبی است و ما در ایام نوروز در این دوران باید کمتر استراحت کنیم تا مردم بتوانند به‌خوبی استراحت کنند. بعد از اتفاقاتی که رخ داده است، باید کمی همت کنیم تا این خستگی و تلخ‌کامی مردم در ایام نوروز کمی کاسته شود.

وی در پایان تصریح کرد: با کمک یکدیگر می‌توانیم در پایان برنامه هفتم با پنج سال مجاهدت کارنامه قابل قبولی به مردم ارائه دهیم. و به هدف‌گذاری کاهش ۵۰ درصدی آمار جان‌باختگان تصادفات دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز