خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تدبیر آموزش و پرورش برای مقابله با چالش‌های مدارس چندفرهنگی شهرستان‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۷۷۳

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: اگر عارضه اجتماعی یا مورد خاصی در مدرسه‌ای داشته باشیم، فرایند کاملا برای این موضوعات تعریف شده و مدیران مدارس ما کاملا توجیه هستند که اگر عارضه‌ای تربیتی و آسیب اجتماعی برای دانش آموز، والدین و همکاران رخ داد، از چه مسیری موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

«مسعود بهرامی» مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص فرهنگ‌های چندگانه در شهرستان‌های استان که میزبان تعداد بیشتری از مهاجرین و اتباع هستند و چالش‌های مرتبط با آن توضیح داد: در مجموعه شهرستان‌های استان تهران به واسطه مهاجرت‌پذیری، گاها حتی از اقوام استان‌های مختلف کشور خودمان نیز مهاجرانی داریم که این تعداد علاوه بر مهاجران اتباع هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: تفاوت و گستردگی فرهنگی کاملا در این مناطق مشهود است و ما برای اینکه بتوانیم این فضا را کنترل کنیم، در معاونت پرورشی و فرهنگی در حوزه آموزشی برنامه ویژه‌ای داریم. 

بهرامی ادامه داد: در حوزه پرورشی و فرهنگی اولین و مهم‌ترین کاری که انجام دادیم، آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ‌های مختلف سایر دانش آموزان بود. تا حالا فکر می‌کنم تقریبا در همه مناطق جشنواره‌هایی در راستای آشنایی با آداب و سنن اقوام مختلف که شامل پوشش، گویش، غذا و…می شد را برگزار کردیم. باید دانش آموزان ویژگی‌های منحصر به فرد هر قومی را بشناسند و این تفاوت‌های فرهنگی را درک کنند. مربیان در این جشنواره‌ها سعی کردند این موضوع را جا بیندازند که احترام گذاشتن اقوام به یکدیگر مسئله مهمی است. 

او با بیان اینکه معاونت‌های پرورشی و آموزشی با بررسی مهاجرین هر منطقه برنامه خاصی برای آنها طراحی می‌کنند، اظهار کرد: به عنوان نمونه در شهر ری مهاجرین خوزستانی زیادی داریم و هیئات دانش آموزی با گویش خودشان با ذاکر اهل بیتی از همان قومیت برنامه‌هایی در آن منطقه اجرا کردند و به این شکل برنامه‌های متعدد دیگری هم داشته ایم. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه در مورد احتمال آسیب‌های اجتماعی در این مناطق به دلیل تعدد فرهنگی و افزایش مهاجرین نیز عنوان کرد: ما و همکارانمان اینجا هستیم که آسیب‌ها را مدیریت کنیم. به منظور رسیدگی به موضوع آسیب‌ها، ما کارگروه آسیب‌های اجتماعی داریم و در تک تک مناطق فعال هستند. همچنین مراکز مشاوره نیز فعالیت می‌کنند ضمن اینکه خط تلفن ۱۵۷۰ که همان خط طرح نماد است در دسترس قرار دارد. کانون‌های تربیتی و فرهنگی نیز همه فعالیت دارند. 

بهرامی اضافه کرد: اگر عارضه اجتماعی یا مورد خاصی در مدرسه‌ای داشته باشیم، فرایند کاملا برای این موضوعات تعریف شده و مدیران مدارس ما کاملا توجیه هستند که اگر عارضه‌ای تربیتی و آسیب اجتماعی برای دانش آموز، والدین و همکاران ما رخ داد، از چه مسیری موضوع را اطلاع‌رسانی کنند. اگر سطح موضوع منطقه‌ای باشد، مشاوران ما به سرعت ورود پیدا می‌کنند. اگر بحث استانی باشد در سطح استان هم بررسی خواهد شد و اگر احیانا موضوع حاد باشد و نیاز به ورود دستگاه‌های نظامی و امنیتی باشد یا مراجعات پزشکی روانشناختی تخصصی بخواهد و… همه این تمهیدات اندیشیده شده و افراد به مشاوران تخصصی معرفی می‌شوند تا موضوعات کنترل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز