خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

کمیساریای عالی پناهندگان تنها ۶۰۰ کلاس از ۲۳ هزار کلاس مورد نیاز اتباع در ایران را تامین کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۸۹۶

مدرسه ۱۲ کلاسه کمیساریای عالی پناهندگان شهرستان پاکدشت با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، «یوسف نوری» در آئین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه پناهندگان که با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت آموزش و پرورش در شهرستان پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی پناهندگان بر اساس فرهنگ مردم، آموزه‌های دینی، توجه به سیاست‌های کشور و عمل به قانون اساسی گام‌های اساسی برداشته که نمود آن را در آموزش و پرورش به خوبی می‌توان مشاهده کرد. 

وی افزود: جمهوری اسلامی در احداث مدارس با کمیساریای عالی پناهندگان مشارکت کرده است به طور مثال در مدرسه‌ای که امروز در پاکدشت به بهره‌برداری رسید، از مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، ۸۰ میلیارد توسط کمیساریا و ۷۰ میلیارد ریال از سوی وزارت آموزش و پرورش تامین شده است. برای تحصیل ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی که در کشورمان حضور دارند، به ۲۳ هزار کلاس درس نیاز داریم که کمیساریای عالی پناهندگان تنها ۶۰۰ کلاس درس مورد نیاز آنان را تامین کرده‌است.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر فضای آموزشی مورد نیاز تحصیل دانش‌آموزان اتباع، معلمان نیز تلاش بسیاری انجام می‌دهند و تنها حقوق معلمان مورد نیاز اتباع سالانه بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریال است که این امتیاز ویژه‌ای از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به اتباع بوده که در مجامع جهانی باید به آن پرداخته شود. 

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این خدمات مستقیم، تنها بخشی از امتیازات نظام مقدس جمهوری اسلامی فقط در حوزه آموزش و پرورش است در حالی که این افراد در حوزه بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، اشتغال، توانمندسازی و بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز نیز خدمات ویژه‌ای از ایران اسلامی دریافت می‌کنند و لازم است تا کمیساریای عالی پناهندگان توجه بیشتری به این حوزه داشته و زمینه را برای کیفیت بخشی به آموزش آنان فراهم کند. 

وی ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عمل به تعالیم اسلامی و تأکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت سیزدهم در ارتباط مستحکم و بسیط با کشورهای جهان به ویژه همسایگان، خدمت ویژه و اثر بخش خود را به اتباع ارائه می‌کند و از نمایندگان کمیساریان عالی پناهندگان درخواست می‌شود تا این خدمات و هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم را به جهانیان منتقل کنند. 

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌اموزان شهید حادثه تروریستی شاهچراع (ع) شیراز گفت: استکبار جهانی تلاش دارد تا در دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی، دانش‌آموزان را هدف قرار دهد، غافل از این که دانش‌آموزان و معلمان همواره در صحنه دفاع از ارزش‌های نظام قرار دارند. 

وی افزود: امروز دانش آموزان ایران با فراگیری علم و دانش و فعالیت در حوزه‌های فناوری‌های نوین، دستاوردهای عظیمی را به دست آورده‌اند که کسب ۲۰ مدال طلای المپیادهای علمی جهانی تنها بخشی از این افتخارات است. 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امروز با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، جمهوی اسلامی ایران در فناوری‌های نوین همچون نانو، بایو، سلول‌های بنیادین و انرژی‌های تجدیدپذیر جزو ۱۰ کشور برتر جهان است و این امر ثابت می‌کند که معلمان کار خود را به درستی انجام داده و دانش آموزان نیز برای فتح قله‌های افتخار تلاش می‌کنند. 

وی افزود: شهرستان پاکدشت به دلیل نزدیکی به پایتخت و پوشش دادن به شهرستان‌های اطراف تهران، از نرخ مهاجرت زیادی برخوردار است و علاوه بر هموطنان ایرانی، تعداد زیادی از اتباع را نیز در خود جای داده است. سرعت بالای مهاجرت و فرسودگی مدارس سبب شده تا توجه به حوزه مدرسه‌سازی در شهرستان پاکدشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: بدون شک سفر همراه با خیر و برکت رئیس‌جمهور، به حوزه مدرسه‌سازی در شهرستان پاکدشت نیز توجه ویژه‌ای شده و تلاش می‌کنیم تا مشکلات این بخش مهم برطرف شود.

تحصیل بیش از ۹۰ هزار دانش‌آموز در مدارس پاکدشت

فرماندار شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم درباره این مدرسه خیرساز گفت: این مدرسه هشت کلاسه با برخورداری از فضای آموزشی، نمازخانه و فضای اداری، به همت خیرّ نیک اندیش و مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده تا بخشی از نیازهای روزافزون شهرستان پاکدشت به فضای آموزشی برطرف شود.

محسن اردستانی افزود: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در مسیر محور ترانزیتی شرق کشور و برخورداری از فرصت‌های شغلی پایدار به سبب استقرار چهار شهرک صنعتی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و نیز اراضی و گلخانه‌های وسیع کشاورزی و گل و گیاه، همواره مورد استقبال افراد مختلف از سراسر کشور برای سکونت است و این امر موجب شده تا تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدارس شهرستان مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۹۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان پاکدشت اظهار کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان و مشارکت مستمر خیرّان نیک اندیش مدرسه ساز، این شهرستان همچنان به مدارس جدیدی نیاز دارد تا از تراکم دانش‌آموزان به ویژه در مرکز شهرستان کاسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز