خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۷۵۷

وزیر آموزش و پرورش در آستانه هشتم آبان، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام یوسف نوری به شرح زیر است: 

هشتم آبان ماه، سالروز صدور فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که به عنوان راهبرد مهم و اساسی مصون‌سازی و بازدارندگی کشور در مقابل انواع تهدیدات دشمنان و رویکردی مؤثر در حفظ و حراست از دستاوردهای مادی و معنوی نظام جمهوری مقدس اسلامی ایران برای رسیدن به رشد و پیشرفت و توسعه متوازن و یکی از برنامه‌های امنیت ملی و داخلی کشور را تبریک عرض می‎نمایم. 

بی‌شک پدافند غیرعامل به عنوان یکی از اثربخش‌ترین و پایدارترین راهبردهای دفاعی برای مقابله با تهدیدات نوین، نقش مهمی را در عرصه‎های مختلف سیاسی، اجتماعی و… ایفا کرده و بهرگیری از این سیستم دفاعی هوشمند می‎تواند کارایی نظام اداری کشور را ارتقا دهد. البته ضروری است در نظام آموزش و پرورش که پایه و اساس فرهنگسازی، ترویج و آموزش مفاهیم این حوزه است، با رویکردی متفاوت، آینده نگرانه و تربیتی با این مقوله مواجه شد. مواجه‎ای عالمانه مبتنی بر بهره‎گیری از دانش نوین که در شعار هفته پدافند غیرعامل یعنی «برای مردم، پدافند دانش بنیان؛ حفاظت از زیرساخت‎ها، تداوم کارکردها» نیز نمایان است. به نظر می‎رسد ترویج آگاهانه پدافند غیرعامل می‎تواند ضمن کاهش آسیب‌پذیری کشور، اسباب دفاعی مقتدرانه در برابر توطئه‎های دشمنان را ایجاد نماید. 

اینجانب هفته پدافند غیرعامل را به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می‌گویم و توفیق روزافزون همگان به خصوص جامعه فرهنگیان ارجمند را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ‌سازی در خصوص ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل در بین آحاد جامعه به خصوص دانش آموزان عزیز را از خداوند متعال خواستارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز