خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

خروجی نظام تعلیم و تربیت نسلی در تراز انقلاب باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۴۵۴

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی استان‌های کشور تصریح کرد: با برنامه‌ریزی در مؤلفه‌های برنامه باید خروجی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی شود.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری با اشاره به مناسبت‌های دانش‌آموزی که در ماه آبان وجود دارد، اظهار کرد: شهادت حسین فهمیده در هشتم آبان، شهادت دانش آموزان در روز سیزدهم آبان سال ۵۷ و شهادت جمعی از دانش آموزان در حادثه تروریستی شاه‌چراغ؛ همه این موارد در ماه آبان اتفاق افتاده است که این ماه را به ماهی با مناسبت‌های مختلف دانش‌آموزی تبدیل کرده است.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی با بیان اینکه معلم نباید در کلاس درس متکلم وحده باشد و باید اجازه دهیم دانش آموزان در کلاس تدریس کنند، و بخش زیادی از زمان کلاس صرف بروز و ظهور دانش آموزان در کلاس شود، گفت: باید برای حکمرانی برنامه درسی در مدارس برنامه‌ریزی کنیم، زیرا مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت در کلاس‌ها، برنامه درسی است و باید در مؤلفه‌های برنامه درسی به محتوا و ارزشیابی توجه شود تا خروجی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب شود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: برای رسیدن به اهداف باید پیش‌نیازها رعایت شود؛ پیش‌نیاز اول درک تفاوت‌های فردی دانش آموزان است، درحالی‌که تاکنون ما فقط دانش آموزان عادی و استثنایی را از یکدیگر تفکیک کردیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم بابیان این‌که ۱۴۵ آزمون برای درک شخصیت و استعداد دانش آموزان داریم که باید از آن‌ها استفاده کنیم، گفت: باید دانش آموزان استعدادیابی شوند و استعدادهای آن‌ها کشف و شناسایی و در مرحله بعد زمینه‌های شکوفایی آن‌ها فراهم شود.

نوری بابیان اینکه محتوای برنامه‌های کلاس را همراه با دانش آموزان بسازید، افزود: خانواده‌های اصلی‌ترین سرمایه‌های زندگی خود را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار داده‌اند، لذا دریادگیری دانش آموزان و تهیه محتوای مناسب کلاس‌های درس از مشارکت خانواده‌ها استقبال کنید.

وی به محیط‌های آموزشی متفاوت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: محیط‌های یادگیری باید متنوع شود، لذا ضروری است تا دانش آموزان در بیرون از مدرسه حضور یابند و این کار از طریق برگزاری اردوها و بازدیدها امکان‌پذیر است. اینکه تحصیل دانش آموزان تنها پشت نیمکت و درون کلاس‎های درس باشد، گذشته است.

عضو کابینه سیزدهم در پایان گفت: به سؤالات دانش آموزان پاسخ دهید زیرا اگر پاسخ ندهیم سؤالات در ذهنشان انباشته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز