خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

زاکانی: اسامی ساختمان‌های ناایمن به‌زودی تقدیم ریاست شورا می‌شود/ چمران: فهرست تنها در صورت موافقت دادستانی و وزارت کشور منتشر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۵۹۶

شهردار تهران و رئیس شورای شهر امروز در حاشیه جلسه پارلمان شهری پایتخت به موضوع انتشار فهرست ساختمان‌های ناایمن تهران پرداختند، به نحوی که زاکانی تاکید کرد این لیست به‌زودی تقدیم رئیس شورا خواهد شد و چمران نیز گفت که امکان انتشار عمومی فهرست مذکور فقط با موافقت دادستانی و وزارت کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در حاشیه یکصد و سی و یکمین جلسه دوره ششم شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت و مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر با توجه به حادثه روز گذشته ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار، در جمع خبرنگاران به بیان مواضعی درباره موضوع جنجالی انتشار فهرست ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران پرداختند.

علیرضا زاکانی در این باره گفت: لیست ساختمان‌های ناایمن را به زودی تقدیم ریاست محترم شورا خواهیم کرد، البته وزیر محترم کشور رسما اعلام کرده است که اعلام عمومی این لیست‌ها التهابی را به التهابات فراوان کشور اضافه خواهد کرد.

وی افزود: لیست ساختمان‌های ناایمن را در اختیار مرجع قضایی قرار دادیم. مسیری که از طریق دادگاه طی می‌کنیم، حتما منجر به صدور احکام و رسیدن به نتیجه خواهد شد. صرف نظر از مسأله مربوط به این لیست، پایش ۱۶هزار ساختمان را با مؤلفه‌های گوناگون در دستور کار قرار داده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ ساختمان پرخطر نیز تا این لحظه بازرسی شده‌اند.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره موضوع فهرست ساختمان‌های ناایمن تهران گفت: لیست ساختمان‌های ناایمن پس از تحویل شهرداری به شورا، تنها در صورت موافقت دادستانی و وزارت کشور اعلام خواهد شد، به نحوی که اگر دادستانی و وزارت کشور موافق باشند، لیست را اعلام عمومی خواهیم کرد. این نهادها معتقدند بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن روال مشخصی دارد که طی می‌شود و نباید مردم را ترساند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مولدسازی دارایی‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: مولدسازی همان واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای است و اگر شهرداری از حد مجاز در این زمینه عبور کند، ملزم به اخذ مجوز از شوراست.

چمران درباره موضوع جلسه امروز شورا نیز گفت: با توجه به سنگین بودن دستور کار جلسه امروز یعنی بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، جلسه امروز دو شیفته شده است و بررسی تبصره‌ها تا ساعاتی از شب ادامه خواهد یافت، اگر بتوانیم کل بودجه را امشب به تصویب خواهیم رساند و در غیر این صورت، فردا نیز جلسه‌ای ویژه برای تصویب بودجه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز