خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار باید تخریب شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۴۲۱

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام هشدار درباره وضعیت کنونی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار گفت: با وجود این که این ساختمان هنوز ریزش نکرده است، اما مطمئن نیستیم که این ساختمان بر‌ اثر حرارت بالای آتش ریزش نکند و باید تخریب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در سخنان آغازین خود در جریان برگزاری یکصد و سی و یکمین جلسه دوره ششم شورای شهر تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت شهادت یکی از آتش‌نشان در حادثه دیروز ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار، به رخداد دلخراش سقوط بالگرد وزیر ورزش و هیات همراه در استان کرمان اشاره کرد و گفت: دکتر اسماعیل احمدی که در این حادثه به شهادت رسید، جهادگری خستگی‌ناپذیر بود که تلاش‌های بی‌شماری در حوزه‌های مختلف جهادی داشت که شهادت وی را تبریک و تسلیت می‌گوییم و برای مصدومان حادثه آرزوی سلامتی داریم.

وی در ادامه به اقدامات اخیر دولت در زمینه اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه برای احیای این دریاچه اشاره کرد و تصریح کرد: احداث تونل ۲۶ کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه یکی از استراتژیکی‌ترین اقدامات دولت برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه بوده است که امیدواریم این قبیل اقدامات جهادی از سوی دولت بیش از پیش صورت گیرد.

چمران به موضوع آتش‌سوزی در ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار نیز پرداخت و گفت: هموار تاکید کرده‌ایم که باید به موضوع ایمنی ساختمان‌ها توجه ویژه داشته باشیم، ساختمانی هم که دیروز دچار حادثه شد، در لیست ساختمان‌های متخلف تهران بوده که فاکتورهای اولیه ایمنی را رعایت نکرده و اقدام به تغییر کاربری پارکینگ به مکانی برای دپوی اجناس آتش‌زا مانند باتری‌های لیتیومی و ... کرده بود و این تخلف موجب شده بود که با دستور قضایی پلمپ شود، اما متخلفان اقدام به فک پلمپ کرده بودند که همین مسأله در نهایت منجر به حادثه دیروز شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه حادثه دیروز دیر به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد و همین مسأله باعث گسترده شدن ابعاد آتش‌سوزی شد، به نحوی که آتش‌سوزی در طبقه سوم انبار از ساعت ۹:۳۰ صبح روز گذشته آغاز شد، اما ساعت ۹:۴۵ به آتش‌نشانی اطلاع داده شد و ظاهرا به دلیل تخلف مالک نمی‌خواسته اطلاع دهد، در نهایت هم چون با سیستم‌های معمولی قابلیت اطفا نداشته باشد، به آتش‌نشانان اطلاع داده که اگر به موقع اطلاع می‌دادند، آتش‌نشانان در عرض شش تا هفته دقیقه به محل حادثه می‌رسیدند.

وی با اشاره به اظهارات کارشناسان آتش‌نشانی مبنی بر اینکه حریق این ساختمان بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامیده است، گفت: متاسفانه عدم ایمنی درست این ساختمان و ابعاد گسترده این حریق موجب شد تا فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران، آقای رضا دارابی به شهادت برسد که شهادت ایشان را تبریک و تسلیت می‌گوییم.

چمران با اعلام هشدار درباره وضعیت کنونی ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار گفت: با وجود این که این ساختمان هنوز ریزش نکرده است، اما مطمئن نیستیم که این ساختمان بر‌ اثر حرارت بالای آتش ریزش نکند و باید تخریب شود.

وی در پایان تصریح کرد: اتفاقاتی مانند حادثه دیروز برای ما یک هشدار است و باید با تمام کسانی که به خاطر چند میلیون تومان، ایمنی ساختمان‌ها را نادیده می‌گیرند و تخلف می‌کنند و چنین حوادثی را که موجب خسارت جانی و مالی برای شهروندان می‌شود رقم می زنند، برخورد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز