خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

پافشاری اعضای شورای شهر تهران بر ابقا هیات رئیسه

کد خبر : ۲۰۰۶۷۵

غیرسیاسی بودن شورای چهارم به دلیل عملکرد هیات رئیسه است / ابقای هیات رئیسه شورا به نفع شهروندان است / عملکرد شورای شهر تهران قابل دفاع است / نظر اکثریت اصولگرایان شورا بر ابقای مسجد جامعی است.

انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران صبح فردا سه شنبه برگزار می‌شود، بیشتر اعضای شورا با تایید عملکرد هیات رییسه در یک‌سال گذشته از تغییر در ترکیب آن دفاع نمی‌کنند، چرا که تداوم فعالیت هیات رییسه فعلی را در راستای منافع شهروندان تهرانی می‌دانند. دوری از سیاسی کاری، آرامش توام با نشاط، تعامل با شهرداری، دولت و مجلس، پیگیری مطالبات شهروندان به عنوان ویژگی‌های مدیریتی هیات رئیسه شورای شهر چهارم بیان می‌شود. چندتن از اعضای شورای شهر در گفت‌و گو با ایلنا آخرین مواضع خود را درباره ترکیب هیات رئیسه اعلام کرده اند که در زیر می‌خوانید:

غیرسیاسی بودن شورای چهارم به دلیل عملکرد هیات رئیسه است

عضو شورای اسلامی شهرتهران عملکرد هیات رییسه شورای چهارم بویژه رییس شورا را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به عملکرد مثبت هیات رییس شورای چهارم اعم از تشکل‌های مردم نهاد و انجیوهای مختلفی که ترتیب داده و همچنین تعامل خوبی که با دولت یازدهم داشته است، امیدواریم هیات رئیسه این شورا به همین ترتیب باقی بماند.

محمد سالاری با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت کشور از همه لحاظ الگویی برای سایر شهرها محسوب می شود، گفت: عملکرد هیات رییسه و به ویژه عملکرد شخص آقای مسجدجامعی در این مدت باعثارتقای شورای شهر تهران در تمام زمینه‌ها شده است.

سالاری با اشاره به اینکه در این مدت شورا از سمت کارهای سیاسی فاصله گرفته بود، گفت: عملکرد هیات رییسه به گونه‌ای بود که شورا را به سمت کارهایی غیر سیاسی سوق داد.

وی همچنین با بیان اینکه در مدت ریاست احمد مسجدجامعی بر شورای شهر تهران شاهد عدم انحراف شورا به سمت کارهای سیاسی بودیم، افزود: به رغم اینکه تعداد اعضای شورا دو برابر شورای قبل بود، اما هیات رییسه شورا به دور از سیاسی کاری موفق به پیش برد کارها در مسیر اجتماعی شد.

سالاری با اعلام اینکه رای من در روز انتخابات هیات رئیسه شورا مشخص است، گفت: خواهان پابرجا ماندن همین ترکیب هیات رییسه کنونی به ریاست احمد مسجدجامعی هستم و امیدوارم ترتیبی اتخاذ شود که این ترکیب تغییری نکند.

وی با اشاره به اینکه چهارمین دوره شورای شهر نسبت به شوراهای قبل بیشتر توانست شورا را به مسیر اصلی اهداف خود سوق دهد، افزود: به نظر می رسد تداوم این روند به نفع شهروندان است و نخستین کسانی که از عدم تغییر در ترکیب هیات رییسه شورا سود می‌برند، شهروندان هستند.

ابقای هیات رئیسه شورا به نفع شهروندان است

عضو دیگر شورای شهر تهران عملکرد هیات رییسه شورای چهارم را با دوره های قبل، قابل مقایسه نمی داند.

عبدالحسین مختاباد با بیان این مطلب افزود: نباید تغییری در ترکیب هیات رییسه فعلی شورای شهر تهران ایجاد شود، زیرا با خروجی‌هایی که شورای چهارم دارد، از هر لحاظ از دوره های قبل پیشی گرفته است.

وی با اشاره به تصویب متمم برنامه بودجه سال ۹۳ افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در دوره ریاست آقای احمد مسجد جامعی صورت گرفت، تصویب متمم بودجه سال ۹۳ بود که با تکیه بر آن انجام خیلی از کارها سهل شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همواره فضای آرامی در شورای چهارم حاکم بوده است، گفت: فضای دور از تنش در این شورا باعثشد؛ بحث‌ها بسیار منظم و طبق برنامه ریزی پیش رود.

مختاباد با اشاره به اینکه نیمی از چالش هایی که وجود داشت در شورای چهارم برطرف شد، افزود: این شورا برای ارتقای سطح زندگی شهروندان با تلاش بسیار زیاد، گام هایی بلندی برداشته است.

وی با بیان اینکه ترکیب هیات رییسه شورای چهارم از همه لحاظ به نفع شهروندان است، افزود: عدم تغییر در ترکیب هیات رییسه فعلی شورا می‌تواند به وضعیت معیشتی شهروندان تا حدود زیادی کمک کند و از هر لحاظ از سختی‌های آنها بکاهد.

عضو شورای شهر تهران افزود: نتایج مثبت بسیاری از کارهایی که در این شورا انجام گرفته در آینده مشخص خواهد شد.

عملکرد شورای شهر تهران قابل دفاع است

یکی دیگر از اعضا شورای اسلامی شهر تهران عملکرد دوره چهارم شورای شهر تهران بسیار خوب و قابل دفاع توصیف کرد وگفت: بهترین تصمیم‌ها در این دوره از شورا گرفته شد و به تصویب رسید.

محسن سرخو در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره اینکه یکی از جنبه‌های مثبت شورای چهارم ریاست این شورا است، گفت: با تدبیر احمد مسجد جامعی موفق شدیم در زمان مناسب متمم بوجه سال ۹۳ را تنظیم و به موقع تصویب کنیم.

سرخو تصریح کرد: از دیگر کارهای خوب این دوره شورا این بود که برنامه ۵ ساله ۹۳ تا ۹۷ در زمان مناسب مطرح شد و به تصویب رسید.

به گفته محسن سرخو بحث‌های کار‌شناسی و تخصصی زیادی در این یک سال در رابطه با مسائل مختلف مطرح شد که خروجی‌ها و نتایج آن را شهروندان در سال‌های آینده در شهر خواهند دید.

سرخو با اشاره به اینکه در این یک سال اعضا شورای شهر در فضایی کاملا آرام و دور از تنش به کار و تلاش پرداختند، افزود: امید می‌رود با انتخاب مجدد مسجد جامعی همین فضای تخصصی در شورا ادامه پیدا کند و ما شاهد ارتقای هر چه بیشتر این شورا و تصمیم گیری‌هایش باشیم.

وی آسایش شهروندان را یکی از مهم‌ترین اهداف شورای چهارم دانست و افزود: ریاست شورا همواره به آسایش شهروندان اندیشیده و برای رسیدن به این مهم گام بر می‌دارد.

نظر اکثریت اصولگرایان شورا بر ابقا مسجد جامعی است

یک عضو شورای شهر تهران بر این عقیده است که اکثریت اصولگرایان شورای شهر بر ابقا آقای مسجد جامعی بر ریاست شورا تاکید دارند.

احمد حکیمی پور در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب گفت: نگاه نمایندگان شورا به انتخابات هیات رییسه فارغ از دسته بندی های سیاسی است و به دلیل رضایت اعضای شورای شهر از عملکرد هیات رییسه و به خصوص رییس شورای شهر اکثریت قریب به اتفاق اعضا نظر بر ابقای آقای مسجد جامعی دارند.

وی با اشاره به اینکه همه اعضا شورای شهر به منافع شهروندان فکر می کنند، افزود: براساس این اصل هم با دوستان اصلاح طلب و هم با براداران اصولگرا تعامل داریم، بنابراین تصمیم به ابقای هیت رییسه فارغ از تصمیم فراکسیونی است.

وی درباره تصمیم فراکسیونی اصولگرایان نیز تصریح کرد: ما همواره از سوی برخی از دوستان اصولگرا متهم می شویم به رفتار فراکسیونی و آنان رفتار و تصمیم براساس منافع فراکسیونی را سم مهلک برای شورا و منافع شهروندان می‌دانند.

وی ادامه داد: براین اساس معتقدم که اصولگرایان چندان به تصمیمات فراکسیونی قایل نیستند و اکثریت آنان با توجه به رضایت در عملکرد هیات رییسه نظر بر ابقای ریاست شورا و دیگر اعضای هیات رییسه دارند.

سعه صدر باعثپیشرفت هیات رئیسه شد

یکی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران گفت: سعه صدر و صبری که ریاست و هیات رییسه شورای تهران دارد باعثپیشرفت این شورا در موضوعات مختلف شده است.

علی صابری با بیان این مطلب افزود: من در دوره های قبل نبوده ام که بخواهم مقایسه ای بین این دوره و دوره های قبل انجام بدهم ولی آنچه در جریان هستم و می بینم این است که عملکرد به شدت خوب و مثبتی در این یک سال داشته است.

به گفته صابری، ریاست شورای شهر تهران به موضوعات اساسی مثل حق حیات اهمیت ویژه ای در سال اخیر داده است.


شورای چهارم منسجم ترین شورا بود

عضو دیگر شورای شهر تهران معتقد است یکپارچگی و وحدتی که در تصمیم گیری‌های شهرای چهارم اتفاق افتاد نشان از صلاحیت احمد مسجدجامعی داشت.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به دو جریان فکری در شورای چهارم گفت: علم مدیریت و تدبیر احمد مسجد جامعی باعثشد دو گانگی در تصمیم گیری ها بوجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه چند پروژه سنگین در این دوره شورا به اتمام رسید، افزود: برنامه ۵ ساله از پروژه هایی بود که در این شورا مطرح، بررسی و تصویب شد.

نیاز به تغییر در ترکیب هیات رئیسه نیست

یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران بر این باور است با توجه به عملکرد هیات رییسه کنونی انتظار می رود این هیات با کوچکترین تغییری در سال آینده به کار خود ادامه بدهد.

اسماعیل شجاع پوریان تصریح کرد: با توجه به عملکرد مثبت احمد مسجد جامعی در طی یک سال اخیر و اینکه ایشان از مقبولیت فراجناحی خاصی نیز برخوردارند، انتظار می رود تغییر خاصی در ترکیب هیات رئیسه صورت نگیرد.

به گفته شجاع پوریان تشکیل دولت یازدهم و حضور دولت تدبیر و امید در دستگاه اجرایی کشور در کنار آغاز فعالیت شورای چهارم دستاوردهای امیدبخش و مطلوبی را برای مجموعه شورا و شهروندان در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه حضور مسجد جامعی به عنوان رئیس شورای شهر تهران در شکل گیری تعامل بین دولت و شورا تاثیر قابل توجهی داشت، افزود: ایشان با بسیاری از این عزیزان در دوره های مختلف سابقه همکاری داشته و این نزدیکی و دوستی می تواند در افزایش تعامل شورا و دولت نیز تاثیرگذار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز