خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در سازمان منابع طبیعی:

سالانه 250 میلیون نهال در ایران غرس خواهد شد/ کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت مردم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۷۰۸

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور یک طرح اساسی، جهادی و بی‌سابقه است که از ابتدا تا انتهای آن با حضور و ظرفیت و توان مردم علاقمند به کشور و دوستداران طبیعت اجرا و باعث ارتقای امنیت زیستی کشور خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رضا احمدی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مراسم بازدید وزیر جهاد کشاورزی از نهالستان ایرانی تورانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور یک طرح اساسی، جهادی و بی سابقه است که از ابتدا تا انتهای آن با حضور و ظرفیت و توان مردم علاقمند به کشور و دوستداران طبیعت اجرا و باعث ارتقا امنیت زیستی کشور خواهد شد.

وی افزود: در این طرح که قرار است طی 4 سال یک میلیارد اصله نهال در کشور کاشته شود سالانه 250 میلیون نهال غرس خواهد شد.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران ادامه داد: طی 20 سال گذشته متوسط تولید نهال در کشور سالانه 17 میلیون اصله بوده که قرار است با این طرح این عدد به 250 میلیون اصله نهال در سال خواهد رسید. این تفاوت حاکی از آن است که باید یک نهضت فراگیر و یک کار جهادی توسط همکاران ما در منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها با همراهی و مشارکت تمام اقشار مردم شکل گیرد.

احمدی گفت: در کل کشور 126 نهالستان داریم که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از آنها مغفول مانده و متروکه شده که لازم است این نهالستان ها احیا و فعال شوند.

وی افزود: اعتبار ریالی این طرح به صورت حامی و مشارکتی است و از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صاحبان صنایع و همچنین مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم قابل تامین است.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای استان خراسان رضوی در تولید نهال گفت: خراسان رضوی نیروی انسانی بسیار توانمند، متخصص و متبحر در امر تولید و کاشت نهال دارد که باعث شده این استان در کشور شاخص و به عنوان راهبرد قلمداد شود.

وی گفت: در استان خراسان رضوی 9 نهالستان شامل 3 نهالستان تولید گونه‌های جنگلی، 5 نهالستان تولید گونه‌های بیابانی و یک نهالستان تولید گونه‌های مرتعی وجود دارد که 250 هکتار مساحت دارند که حدود 200 هکتار آن مفید است.

احمدی به اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی شاخص اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در راستای تبیین این طرح بزرگ ملی اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی یکی از استان های پیشگام در حوزه احیای جنگل، احیای زیست بوم های طبیعی و توسعه جنگل های ایرانی تورانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز