خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران خبر داد:

تخصیص ۱۲ درصد از بودجه شهرداری به پروژه‌های پیشنهادی شهروندان در طرح «من شهردارم»

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۹۹۴

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت: بیش از چهار هزار میلیارد تومان معادل ۱۲ درصد از بودجه شهرداری تهران به اجرای پروژه‌های توسعه محلی برآمده از طرح «من شهردارم» اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، مجید باقری صبح امروز- چهارشنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۱- در گفت و گو با برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر سیما با اشاره به اجرای طرح «من شهردارم» در پایتخت اظهار کرد: رویکرد مردمی سازی در شهرداری نیاز به تمهیداتی داشت که در گام نخست ایده «من شهردارم» متولد شد؛ هر ساله پروژه‌های کوچک مقیاس در محلات اجرا و طراحی می‌شود و مردم از آن اسنفاده می کنند که در این طرح از نظرات آنها برای انتخاب پروژه‌ها استفاده شد.

وی با بیان اینکه ۲۲ منطقه، ۱۲۳ ناحیه و ۳۵۳ محله در تهران وجود دارد، یادآور شد: در طول سال شهروندان در تماس با سامانه ۱۳۷ پیشنهادهایی داشتند که مورد توجه قرار گرفت و از طرفی نظرات شهرداران مناطق نیز اخذ شد و علاوه بر این دو بخش در بازدید اعضای شورای شهر و شهردار از مناطق نیز در مجموع چهار هزار پیشنهاد برای اجرای پروژه های توسعه ای کوچک مقیاس جمع آوری و امکان سنجی شد که کدام پروژه ها مرتبط با شهرداری بود که مواردی که قابلیت داشت دو هزار و ۸۲ پروژه بود.

باقری با تأکید بر اینکه این پروژه ها در قالب یک زیرساخت در معرض نظر و دید و انتخاب مردم قرار گرفت، تصریح کرد: بازه زمانی سه هفته ای از دوم دی ماه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد و با توجه به قرار گرفتن در فصل بودجه و نهایی شدن آن در این ایام مقرر شد که بودجه برای آن اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با مشارکت ارزشمند شهروندان در گام نخست با زیرساخت هایی که ایجاد شد و همکاری های مطلوب حدود ۴۵۸ هزار پرسشنامه و پنج میلیون و ۲۰۰ هزار رکورد ثبت شد و اگر آلودگی هوا و تعطیلی ها پیش نمی آمد مشارکت ها افزایش می یافت.

باقری اعلام کرد: حدود ۴۰ درصد از مشارکت کنندگان تحصیلات کارشناسی و بالاتر داشتند، ۵۴ درصد آقایان و مابقی بانوان بوده اند و از این لحاظ پویایی خوبی در مشارکت وجود داشت؛ بازه سنی ۵۳ درصد از افراد نیز ۲۰ تا ۴۰ سال بود.

وی با اعلام اینکه نزدیک به ۵۵ درصد از افراد برای انتخاب پروژه ها، محل زندگی خود را انتخاب کرده بودند، گفت: در مجموع، آمار در مرکز مطالعات مورد تحلیل قرار گرفت و رویکرد مدیریت شهری را در مردمی سازی جدی تر کرد و پس از استقبال بالای شهروندان تهرانی بودجه ای که برای پروژه های توسعه محلی بود به چهار هزار میلیارد تومان رسید که ۱۲ درصد از بودجه سرمایه ای شهر تهران است و در واقع با نظر مردم جلو می رود.

باقری با بیان اینکه به اعتقاد شهردار تهران این طرح گام اولیه است و به سمت برنامه ریزی با مردم پیش خواهیم رفت، یادآور شد: برای اجرای پروژه ها از نظر مردم استفاده خواهیم کرد تا مردم خود پروژه تعریف کرده و موقعیت ها را اعلام کنند؛ قالب پروژه ها در محلات متنوع هستند که می توان به ایجاد بوستان ها و امکان ورزشی، بهبود معابر، آسفالت محلات و موضوعات مرتبط با ساماندهی جانواران موذی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در گام دوم عزم جدی داریم که گزارش اجرای طرح ها را به مردم ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: به مردم اطلاع خواهیم داد که این پروژه ها بر اساس نظر آنهاست و سپس گزارش عملکرد ماهانه ارائه می شود. اینکه هر پروژه توسط چه کسی اجرا شود، در مکانیزم مناقصه مشخص می شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در پایان اعلام کرد: امروز در برج میلاد پروژه ها و همچنین رویکرد شهردار تهران به مردم اعلام می شود، از کسانی که در این نظر سنجی به ما کمک کردند تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز