خبرگزاری کار ایران

زاکانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

افزایش ۵۷ هزار هکتاری فضای سبز شهر تهران در سال‌های بعد از انقلاب / توضیح درباره علت اجرا نشدن قانون جذب ایثارگران در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۴۵۱

شهردار تهران ضمن تاکید بر افزایش ۵۷ هزار هکتاری فضای سبز پایتخت در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توضیحاتی را درباره علت اجرایی نشدن قانون جذب ایثارگران در شهرداری ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت در حاشیه آیین افتتاح ۵۰۰ هکتار از جنگل‌کاری‌های مربوط به کمربند سبز پیرامون شهر تهران در حوالی کوه‌های بی‌بی شهربانو در شهر ری، در جمع خبرنگاران گفت: پیش از انقلاب تهران ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز داشت و اکنون بعد از ۴۴ سال تلاش، مساحت فضای سبز تهران به بیش از ۶۱ هزار هکتار رسیده، یعنی ۵۷ هزار هکتار افزایش یافته است. 

وی افزود: با تلاش همکاران ما در سازمان بوستان‌های شهرداری تهران، سال گذشته به میزان یک هزار و ۲۵۰ هکتار به فضای سبز پیرامون پایتخت اضافه شد و امسال نیز به میزان یک هزار و ۵۰۰ هکتار به کمربند سبز شهر تهران اضافه می‌شود و در سال آینده نیز ۲ هزار هکتار جنگل‌کاری در مناطق پیرامونی پایتخت انجام می‌شود. توسعه فضای سبز در کنار گسترش و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، یک اقدام ایجابی برای حل مشکل آلودگی هوای تهران به حساب می‌آید.

زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اجرایی نشدن قانون جذب ایثارگران در شهرداری تهران توضیح داد: این طور نیست که شهرداری به این قانون بی‌توجهی کرده باشد و در حال حاضر این قانون به جز در دو بخش پسماند و  خودرو سرویس اجرایی می شود. در این دو بخش نیز به دلیل رای صادره توسط دیوان عدالت اداری این قانون هنوز اجرایی نمی‌شود، وگرنه ما مشکلی با اجرا کردن آن نداریم. 

وی در پایان تصریح کرد: شهرداری تهران برای حل مشکل کارکنان خودرو سرویس و پسماند وکیل گرفته‌است و طبق آخرین اخبار گویا مساله  خودرو سرویس نیز حل شده است و انشاالله به زودی شاهد جذب و تبدیل وضعیت کارکنان در این مجموعه خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز