خبرگزاری کار ایران

زاکانی تشریح کرد:

برنامه شهرداری برای خرید ۷۹۰ واگن مترو از چین و تامین ۱۱۳ واگن ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۰۶

شهردار تهران روند پیگیری خرید ۶۳۰ واگن مترو از چین، الحاق ۱۶۰ دستگاه واگن به این قرارداد و تامین ۱۱۳ واگن تولید ملی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی در تشریح اقدامات اخیر دولت و شهرداری برای تامین واگن‌های مورد نیاز ناوگان متروی تهران گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که دولت انجام داده، گره گشایی از ۶۳۰ دستگاه واگنی بود که از سال ۹۵ بلاتکلیف مانده است. از ۶ سال پیش قرار بود تامین این واگن‌ها انجام شود که انجام نشده بود.

وی ادامه داد: دولت این مسئولیت را پذیرفت که ۱۵ درصد ابتدایی که ناظر بر شروع عملیات اجرایی در چین است، پرداخت کند و تمام سیر تصویب‌ها و اختصاصات در دولت طی شده، امیدواریم با این گره‌گشایی به زودی بتوانیم سیر ورود واگن‌ها را داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر این الحاقیه ۱۶۰ دستگاه واگن نیز در حال انجام است، تصریح کرد: با همین پیش‌پرداخت، دیگر از ۷۹۰ واگن سخن خواهیم گفت که اقدامات مقدماتی آن در حال انجام است و اصل کار همان ۶۳۰ دستگاه بود که انجام شد.

وی در خصوص تامین ۱۱۳ دستگاه واگن تولید ملی نیز گفت: در مشارکتی بین مپنا، بخش خصوصی، جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران، شرکتی تشکیل و تولید واگن‌ها به طور مشترک صورت گرفت که تست اولیه انجام شده و حتی در بخش‌هایی، بهره‌برداری‌ نیز انجام شده و به زودی وارد خطوط خواهد شد.

زاکانی با تاکید بر جهاد همه‌جانبه برای بازسازی واگن‌های پایتخت، یادآور شد: بخش زیادی از هزار و ۵۱۰ دستگاه واگن ما نیاز به بازسازی دارد؛ برای مثال قطارهای اولیه‌ای که وارد شد، مربوط به دهه ۷۰ است و با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند که در همین راستا تجهیز کارگاه انجام شد و به دنبال بازسازی جدی هستیم تا ظرفیت ۲۰ درصدی به ظرفیت ۸۰ درصدی ما اضافه شود.

وی با اشاره به پیگیری سیستم AC مترو نیز خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که روز گذشته دریافت کردم کار و تلاش مضاعفی در حال انجام است تا دارایی‌های خود را صیانت کنیم و بهره‌مندی خوبی برای مردم شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز