خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی ریاست جمهوری:

راه‌اندازی سامانه اجرای قانون اساسی/ مشکلات قوه مجریه باید درون خودش حل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۷۲۶

معاون حقوقی ریاست جمهوری با اعلام راه‌اندازی سامانه اجرای قانون اساسی تاکید کرد که مشکلات قوه مجریه باید درون خودش حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد دهقان» معاون حقوقی ریاست جمهوری در نشست مدیران حقوقی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری بیان کرد: بخشی از کار معاونت حقوقی ریاست جمهوی رفع اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی است. از گذشته این کار انجام شده و مجمع عالی مشورتی حقوقی داریم و تاکید قانونی رئیس جمهور است که خارج از قوه مجریه مشکلات حل نشود و مسائل درونی دولت داخل آن حل شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری هر هفته بخشی از مشکلات دستگاه‌ها را حل می‌کنند، افزود: رئیس جمهور باید پاسدار قانون اساسی و اجرای آن باشد. با ادغام معاونت حقوقی و قانون اساسی، دستورالعملی در این زمینه تهیه و به تصویب رئیس جمهور رسید.

او اضافه کرد: ما سامانه اجرای قانون اساسی را راه انداخته‌ایم و وزارت علوم یکی از دستگاه‌هایی است که می‌‌تواند در اجرای قانون اساسی به ما کمک کند.

دهقان در ادامه گفت: دستگاه‌های اجرایی گرفتار مسائل روزمره هستند و جایی که باید فکر کند و با علمی که در اختیار دارد، موجب پیشرفت کشور شود، وزارت علوم است و معاونت حقوقی حلقه اتصال وزارت علوم و قانون و معاونت حقوقی است. اگر منسجم باشیم، هیچ مانعی برای پیشرفت وجود ندارد. نباید صرفا در مسائل حقوقی خودمان گرفتار باشیم. مسئولان حقوقی مهم‌ترین نقش را در پیشرفت کشور دارند.

معاون رئیس جمهور ضمن تأکید به نقش دانش در پیشرفت کشور، عنوان کرد: دانش برای روی پای خود ایستادن کشور و پیشرفت است. خیلی از کشورهای دنیا امروز از ما جلو افتاده اند، اگر دانشگاه فقط درون خودش تعامل داشته باشد مشکلی حل نمی‌شود و اگر این مشکلاتش حل شود هم در زمان طولانی محقق خواهد شد. بنابراین کمیته حقوقی و تخصصی باید پیوند بخورند و بعد از فهم مشکلات آن را به آیین نامه و بعد قانون تبدیل کنیم و اگر قانونش هست، باید پیگیر اجرای آن شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز